Brněnský dopravní podnik spustil další z kampaní, které mají nalákat potenciální uchazeče o pozici řidiče tramvají, trolejbusů a autobusů. Do ideálního stavu jich chybí zhruba 50, což je méně než v minulosti, kdy jich jeden čas chybělo i 100. Kampaň lidé uvidí na reklamních plochách v prostředcích MHD. Jednoduché slogany podle generálního ředitele Miloše Havránka používají lehkou nadsázku, uvedl v tiskové zprávě.
Nejvíc chybějí řidiči autobusů
Dopravní podnik má zhruba 1500 řidičů z 2600 zaměstnanců a průměrná mzda řidiče je v současnosti s výkonnostními příplatky 38.400 korun. Nejvíce chybí řidiči autobusů. Podnik musí využívat zaměstnance z řad brigádníků či pracovníků na dohodu, a proto hledá kmenové řidiče. Podle statistik, které si podnik vede, se pětina nových řidičů dozví o možnosti pracovat pro něj právě z informačních letáků ve vozech. Důvody, proč jdou řídit, jsou různé. Často jde o splnění dětského snu, ale i o takzvané vyhoření v předchozím zaměstnání.
Na cestující čekají náborové slogany
Lidé si tak nyní při cestě do práce či za zábavou přečtou hesla, která v některých případech vymýšleli i sami řidiči, jako například „Chceš řídit káru za 60 mega? Staň se řidičem šaliny“, „Nestůj v kolonách zadarmo… Staň se řidičem MHD“ nebo „Chceš legálně cinkat na holky? Staň se řidičem šaliny“. Hesla se objeví i na sociálních sítích dopravního podniku.
Je cinkání na holky sexismus?
Jelikož jde o nadsázku, stihl již například posledně jmenovaný slogan vybudit debatu na sociálních sítích a někteří z diskutujících míní, že jde o sexismus. Brněnský dopravní podnik je v Česku po pražském druhým největším a provozuje téměř 300 tramvají, 130 trolejbusů a 330 autobusů.