Jízdní řády MHD v Brně se od 10. prosince budou měnit minimálně, a cestující si tak nebudou muset zvykat na změny. Dopravní podnik se rozhodl, že nebude dělat žádné změny, které nejsou vyvolané vnějšími okolnostmi. Na jaře by se měly vrátit tramvaje do Obřan díky pokračující stavbě velkého městského okruhu na Tomkově náměstí. A také na jaře by se měly spojit trolejbusová linka 30 s autobusovou linkou 43, kterou budou zajišťovat parciální trolejbusy, řekl dopravní ředitel Jan Seitl.
Lidé podle Seitla zaznamenají drobnější změny jízdních řádů autobusových linek, které obsluhují zejména jižní část Brna, kde komplikuje provoz stavební činnost na dálnici D1. Řada řidičů se snaží různě vyhýbat kolonám na dálnici a zajíždějí do města, jehož ulice jsou tak ucpané a autobusům trvá cesta déle. „V místech, kde evidujeme častá zpoždění, dojde k úpravě jízdních řádů tak, aby se zpoždění tolik nepromítalo do dodržování jízdního řádu,“ řekl Seitl.
Příští rok se dá také očekávat změna v obsluze Masarykovy čtvrti a Údolní ulice, protože město chystá rekonstrukci Údolní od Komenského náměstí po Úvoz přes Obilní trh. Zatím však není zřejmé, kdy stavba začne.
Příští rok také začne sloučením linek 30 a 43 (linka 43 zanikne) rozvoj nových trolejbusových linek, které budou zajišťovat parciální trolejbusy
Když trolejbus linky 30 dojede do Králova Pole k nádraží, bude pokračovat do Soběšic na baterii. „Při testovacích jízdách se ukázalo, že nemusíme nikde přidávat žádné trolejové vedení. Elektřinu trolejbus spotřebovává při jízdě do kopce. Naopak při cestě ze Soběšic zpět při jízdě z kopce při brzdění rekuperuje a od Králova Pole už se zase bude nabíjet,“ uvedl Seitl.
Díky tomu může dopravní podnik omezit provoz autobusů. Zvažuje, že by podobné linky vznikly v jihovýchodní části města ve Slatině a v oblasti, kde jsou průmyslové a logistické areály.