Vedení Brna plánuje v nejbližších letech postavit na Lesnou trolejbusovou trať, která by obkroužila celé sídliště po Seifertově a Okružní ulici. Ze studie dopravní obslužnosti sídliště vyšly trolejbusy jako momentálně nejpříznivější varianta. Město však zatím neopustilo myšlenku tramvajové tratě, protože není jisté, zda trolejbusy do budoucna unesou veškerou přepravní zátěž, řekl radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS). Umístění tramvajové tratě do Seifertovy ulice se plánovalo již při vzniku sídliště před více než 50 lety.
Možnost poslat na Lesnou trolejbusy se objevila ve chvíli, kdy se začaly prosazovat mezi klasickými vozy i parciální trolejbusy, které dokážou ujet část trasy na baterii a nepotřebují elektrické vedení. Dojezd je přitom minimálně deset kilometrů. I proto Kratochvíl zmínil to, že by trolejbusy mohly zajíždět místo autobusů i do Soběšic. Dnes lidé, kteří jezdí na Lesnou z centra města, musejí přesedat nejčastěji na konečné tramvají ve Štefánikově čtvrti nebo na Halasově náměstí.
Tramvaje, které končí uprostřed sídliště v Čertově rokli, dokážou obsloužit jen menší část sídliště, na kterém žije zhruba 16.000 obyvatel
Před několika lety vedení města uvažovalo, že by začalo tramvajovou trať po Seifertově ulici projektovat, ale část obyvatel sídliště se postavila proti, přestože žádné domy ze sídliště nejsou otočené okny k Seifertově ulici, která je navíc odcloněná širokým pásem zeleně. Většina obyvatel tak nemá přímé spojení s centrem. To nezajistí ani trolejbusy, ale jejich trasy mohou být napojené na polokružní linky 25 a 26. Autobusy dnes slouží v podstatě k tomu, aby přepravily cestující ke stanici tramvaje. „Rozhodně zachováme majetkovou a prostorovou rezervu pro případ, že by v budoucnu trolejbusová doprava nestačila, abychom mohli tramvajovou trať stavět. Sloupy pro trolejové vedení pro trolejbusy budeme stavět tak, aby mohly sloužit do budoucna i tramvajím,“ řekl Kratochvíl. Uvedl, že vyšší poptávku může způsobit nejen další výstavba, ale třeba i potenciální napojení Kociánky přes údolí Zaječího potoka.
Naopak je nyní zřejmé, že se v dohledné době nebude stavět propojovací tramvajová trať ze smyčky Štefánikova čtvrť na Halasovo náměstí, která se v minulých letech připravovala
Nepřinesla by výrazné benefity, naopak náklady jsou s ohledem na nízké přínosy velmi vysoké. „Stavěli bychom jedině v případě, že by se nám podařilo získat významnou dotaci,“ řekl Kratochvíl. Stejně jako město odsunulo trať na Lesnou, nepočítá se nyní ani se stavbou tratě do Líšně ve stopě staré železniční a tramvajové tratě ze Stránské skály, kterou blokovali obyvatelé Holzovy ulice.