Dělníci s bouracími stroji dnes začali odstraňovat budovy královopolského nádraží v Brně. Sloužily železničářům přes 70 let. Místo staré výpravní budovy se začne na přelomu června a července stavět nová, která začne cestujícím sloužit od prosince příštího roku, řekl správce stavby Martin Hofírek ze Správy železnic.
Bunkry pod nádražím rozbijí a zasypou
Bourací práce mají být hotové za tři dny, nicméně definitivně má být bourání hotové 20. června tak, aby bylo připraveno staveniště pro novou halu. „Dnes odstraníme budovu, která je nejblíže směrem k centru, v úterý budeme bourat hlavní výpravní budovu. Trochu složitější budou bourací práce v tom, že nevíme, jak jsou budovy svázané, takže musíme dávat pozor, aby se nám to nikde nesesypalo. Možná to také lidé neví, ale pod nádražím jsou bunkry a různé chodby, které budeme muset rozbít speciálním kladivem, otevřít a pak zasypat,“ řekl majitel firmy Rosmont Radek Roszicska. Jeho firma se na bouracích pracích podílí. Zmínil také, že suť, která po zbouraných budovách zbude, se odveze na skládku, kde se zrecykluje a na stavbě znovu použije. „Je to dobrý materiál,“ uvedl Roszicska.
Pro lístky a na záchod chodí do provizorních buněk
Kvůli stavbě nové nádražní haly cestující chodí od minulého týdne na nástupiště severně od ní, kde jsou umístěné pokladny, čekárna a toalety v provizorních buňkách. Zároveň chodí na nástupiště přes koleje, kde je kvůli bezpečnosti stále přítomný zaměstnanec Správy železnic. Proměnou projde postupně i kolejiště a nástupiště, také přilehlé traťové úseky. Už nyní jezdí vlaky s určitým omezením, a ještě dlouho jezdit budou.
Pod tratí projdou přímo do Myslínovy ulice
Díky přestavbě bude také možné projít pod nádražím přímo do Myslínovy ulice, dosud museli obyvatelé této části města nádraží obcházet podjezdem pod kolejemi a cesta byla o několik set metrů delší. Veškeré práce na nádraží a traťových úsecích budou Správu železnic stát zhruba tři miliardy korun.