Jsme jedna smečka. Pod tímto sloganem představila brněnská zoo začátkem června svou novou tvář. Novou vizuální identitu vytvořilo studio Neon na základě dvoukolové soutěže. Nový vizuál si klade za cíl především zlepšení komunikace s návštěvníky, uvedla v tiskové zprávě mluvčí zoologické zahrady na Mniší hoře Věra Müllerová.
Chtějí vtáhnout návštěvníky do příběhu přírody
„Návrh brněnského studia Neon nás zaujal hlavně konceptem smečky, který přesně zapadá do směřování zoo. Chceme vtáhnout všechny návštěvníky do příběhu přírody a všech výzev, kterým čelí. Zároveň chceme, aby věděli, jaké je hlavní poslání moderní zoologické zahrady: záchrana druhů, vzdělávání lidí a důležitost rozmanitosti druhů, tedy biodiverzity,“ řekla ředitelka Zoo Brno Radana Dungelová.
Vizuál zahrady byl zastaralý, říká její ředitelka
Podle ní byl vizuál zahrady už dlouhodobě technicky i mentálně zastaralé a nedovoloval dobře komunikovat v online médiích, včetně sociálních sítí. „První reakce veřejnosti jsou pozitivní a vstřícné. Vnímáme, že lidé rozumí naší myšlence. Chápou, proč jsme to celé udělali a vnímají i symbol smečky. Věříme, že nový vizuální styl pomůže i lepší orientaci a rozpoznatelnosti zoo na všech vizuálních výstupech, které má,“ uvedla ředitelka.
Nové logo nese symboly zvířecích společenství
Nové logo nese ve své vizuální podobě symboly nejrůznějších zvířecích společenství, smeček, hejn či stád. Představuje moderní nástroj k nastavení komunikace se všemi cílovými skupinami tak, aby se staly součástí zoo. Aby se staly součástí smečky, která přírodu chrání. „Důležité pro nás nebylo duplikování a vytváření vzorů, ale spíše nápodoba chování a tvarů, které tato zvířata sama vytvářejí. Tím vznikla tato série grafických prvků, které kombinujeme s fotografiemi a využíváme v grafických výstupech zoologické zahrady,“ popsal Jakub Konvica ze zmíněného studia.
Měli prostor pro hravost a provokaci
„Je pro nás důležité, že Zoo Brno nevnímá vizuální identitu jen jako logo, ale jako celý systém. Od samotného začátku jsme cítili, že je tu velký prostor pro hravost, možná i provokaci. Zároveň jsme nechtěli sklouznout k trapnosti nebo čemukoliv, co by podrývalo postavení zoo jako důležité vzdělávací instituce,“ uvedla copywriterka Anna Kremláčková.
Implementace nové vizuální identity bude postupná
„Začali jsme tím nejdůležitějším, a to je orientace v zoo. Máme už novou mapu, nový vizuál je použitý v rámci vstupu a na několika dalších místech. Doufáme, že jak se budou návštěvníci postupně do zoo vracet, uvidí, jak se mění i další prvky nejenom uvnitř, ale i vně areálu. A věříme, že každý z těchto prvků bude pomáhat ve snadné zapamatovatelnosti značky a v tom, aby se z ní stal pravý lovebrand, na který budou Brňáci hrdí,“ doplnila mluvčí zoo.