Přestavba křižovatky dálnic D1 a D2, která je součástí rozšíření dálnice D1 mezi 182. a 210. kilometrem na šest pruhů, by mohla vyjít Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) výrazně levněji, než byla cena v soutěži. Nejlevnější nabídka, kterou jeden z uchazečů podal, činila 3,2 miliardy korun, uvedl web Zdopravy.cz. Kdy se začne stavět, bude záležet na tom, jak rychle se ŘSD podaří uzavřít smlouvu a zda se některý z neúspěšných uchazečů obrátí například na antimonopolní úřad.
Původní předpoklad byl, že cena bude 4,4 miliardy korun, nabídek dostali silničáři pět. Lhůta skončila dnes dopoledne. Cena hraje v soutěži roli ze 70 procent, zbytek váhy má při hodnocení nabídek doba výstavby a záruka. Nejlevnější uchazeč nabídl dokončit stavbu za 643 dnů, tedy za necelé dva roky, nejkratší dobu výstavby 595 dnů, tedy 20 měsíců, nabídl uchazeč s cenou 3,6 miliardy korun.
Stavba naváže na rozšiřování dálnice mezi 194. a 196. kilometrem, které má skončit příští rok v dubnu
Není zatím jisté, zda to bude časově souběžné, či nikoli. Původně silničáři předpokládali, že stavba začne ještě letos, ale kvůli mnohým dotazům uchazečů se termín podání nabídek několikrát odkládal. Kvůli dotazům se částečně měnil i projekt. Původní předpoklady také hovořily o čtyřleté době stavby, měla by tedy být mnohem kratší.
Stavba zahrnuje jak rozšíření D1, tak přestavbu D2 až ke křižovatce, z níž se odbočuje do Avion Shopping Parku
Doprava zde má být díky novému uspořádání samotné dálnice a připojovacích pruhů přehlednější a bezpečnější. Podoba křižovatky se změní, sjezdy a nájezdy mezi dálnicemi povedou jinudy. Součástí stavby je také rozšíření mostů přes Svratku a Svitavu.
Rozšiřování dálnice působí od loňského léta komplikace jak na samotné D1, tak i na D2 a na D52 a také v některých ulicích na jihu Brna.