Výluky na železniční trati mezi Brnem a Křižanovem budou v listopadu a prosinci končit postupně. Od 6. listopadu přestanou jezdit autobusy mezi Křižanovem a zastávkou Vlkov-Osová, 15. prosince se vrátí na koleje i rychlíky do Havlíčkova Brodu a Prahy a od 21. prosince se bude znovu jezdit mezi Brnem-Královým Polem a Kuřimí po dvou kolejích. Sdělili to mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová, Správy železnic Dušan Gavenda a Kordisu JMK Květoslav Havlík.
Náhradní autobusy začaly jezdit v březnu
Autobusy začaly jezdit 1. března, i když stavební práce mezi Vlkovem u Tišnova a Křižanovem začaly později kvůli tomu, že proti úplné výluce protestoval jeden z nákladních dopravců. Původní předpoklad ukončení byl 30. září. Postupně se také začalo pracovat na přestavbě stanice v Králově Poli a na modernizaci úseku z Králova Pole do Kuřimi.
Provoz vlaků obnoví od 6. listopadu
„Od 6. listopadu obnovíme provoz osobních vlaků mezi novou zastávkou Vlkov-Osová a Křižanovem. Do 22. listopadu bude zavedena pomalá konsolidační jízda rychlostí 50 kilometrů za hodinu a od 23. listopadu už pojedou vlaky podle běžného jízdního řádu mezi Tišnovem a Křižanovem,“ řekla Rajnochová.
Rychlíky se na trať mezi Královým Polem a Kuřimí se vrátí 15. prosince
S ohledem na sníženou kapacitu mezi Královým Polem a Kuřimí se rychlíky vrátí na trať 15. prosince, i když podle Gavendy bude jednokolejný provoz trvat v tomto úseku do 20. prosince. Poté bude možné také obnovit plný provoz osobních vlaků mezi Brnem a Kuřimí, dnes jezdí v delších intervalech, ale s vyšší kapacitou.
Traťová rychlost se zvýšila na 160 km/h
Mezi Vlkovem a Křižanovem přeložili stavbaři trať částečně do nové stopy, díky čemuž se traťová rychlost zvýšila ze 100 kilometrů za hodinu až na 160. Lepší parametry bude mít i trať mezi Brnem a Kuřimí a rychlost se zvýší na 120. V Králově Poli se staví také nová nádražní budova, starou strhli dělníci v květnu. Cestující by ji mohli využívat zhruba za rok.