Brno je u konce s masivní obnovou trolejbusového vozového parku, za poslední čtyři roky pořídil Dopravní podnik města Brna téměř stovku nových ekologických vozů za více než miliardu korun, DPMB tak k dnešnímu dni nyní provozuje 157 trolejbusů, včetně vozů 21Tr, které budou vyřazeny a včetně retro trolejbusů, informovala zpravodajský portál BRŇAN mluvčí podniku Hana Tomaštíková.

Do Brna v těchto dnech dorazila poslední z dodávky čtyřiceti parciálních trolejbusů 32Tr. Od roku 2021 pořídil brněnský dopravní podnik celkem 92 nových trolejbusů za více než miliardu korun a vyřadil starší, dosluhující vozy.

Všechny nové vozy jsou nízkopodlažní a klimatizované

„Během čtyř let jsme nakoupili celkem 92 nových trolejbusů a 82 nejstarších vyřadili. Do této obnovy jsme investovali 1,040 miliardy korun. Cestující tak mají nejvyšší možný komfort, což je naším dlouhodobým cílem. Uskutečnit v tak krátkém časovém období nákup tolika vozů včetně zajištění finančních prostředků a dotací je obrovský úspěch a já děkuji všem zaměstnancům dopravního podniku, kteří se na něm podíleli,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Brno je největším provozovatelem trolejbusové dopravy v Česku

Dopravní podnik města Brna investoval během zmíněného období do nákupu čtyřiceti kloubových trolejbusů Škoda 27Tr, sám si zkompletoval dvanáct trolejbusů SOR TNS 12 (Mario) a nakoupil čtyřicet parciálních trolejbusů Škoda 32Tr, z nichž poslední dorazil včera do vozovny Slatina.

Poslední dodaný vůz 32Tr čeká oživení a aktualizace informačních systémů, zařazení do majetku a do počítačových systémů DPMB, pojištění, označení vozidla povinnými údaji o dopravci a provedení brzdové zkoušky po převozu. Na pravidelné linky s cestujícími se tak dostane během dvou týdnů.

V těchto týdnech v Brně definitivně končí pravidelný provoz trolejbusů 21Tr. DPMB s nimi plánuje rozlučkové jízdy v březnu 2025

Oproti novým trolejbusům DPMB během minulých let vyřazoval trolejbusy typu 14Tr, 15Tr, 21Tr, 22Tr a 25Tr, které nakupoval postupně od konce 80. let. Vozy měly najeto přes milion kilometrů, neodpovídaly nárokům na moderní vozidla a jejich další opravy byly nerentabilní. Devět trolejbusů 25Tr odkoupilo Ústí nad Labem a o několik vozů projevili zájem soukromí sběratelé, zbytek byl zlikvidován.