Právě dnes začíná brněnský dopravní podnik s výměnou vizuálů kampaně Jsme víc než MHD a plakát s motivem seznámení dvojice nahradí téma rande. Městský dopravce to oznámil na svém webu poté, co leták se seznamkou zaznamenal negativní reakce řady cestujících.

Seznamkový leták z vozů městského dopravce zmizí

Příběh dvojice z plakátu, která se seznámila v MHD, tak podle mluvčí dopravního podniku Hany Tomaštíkové pokračuje. „Sympatie se ukázaly být oboustranné, slovo dalo slovo a z dvou single cestujících se stal pár. V našich vozech tak nově budete moci vídat vizuál Jsme místo pro vaše rande, který zachycuje naši dvojici při jízdě autobusem na schůzku,“ vysvětlila mluvčí. Přestože stále platí (a dvojice z letáku je toho důkazem), že je možné se v MHD seznámit, tento „seznamkový“ vizuál už cestující ve vozech DPMB vídat nebudou. „Respektujeme, že mohl v některých z vás vyvolávat jiné pocity, než jaké jsme zamýšleli,“ dodala Tomaštíková.

Rozhodly reakce cestujících

Dopravní podnik k tomu přistoupil poté, co zaznamenal velmi různorodou zpětnou vazbu na novou kampaň Jsme víc než MHD. „Jejím cílem je ukázat, že městská hromadná doprava, potažmo DPMB, je víc než jen přepravní služba. Čas strávený v našich vozech cestující využívají k odpočinku, relaxaci, ručním pracím, čtení, studiu a podobným aktivitám. Zatímco šestnáct plakátů, které znázorňují zmíněné činnosti, je podle vašich reakcí povedených, plakát, který poukazuje na fakt, že se dá v MHD seznámit, se ukázal být pro některé problematický,“ uvedl dopravce na webu. A protože názory cestujících nebere na lehkou váhu, rozhodl se ke zmíněnému kroku.

Kampaň má tři části

Letákovou kampaň spustil brněnský dopravní podnik v druhé půlce ledna. Skládá se ze tří částí, které městský dopravce postupně představí v průběhu roku. Lidé podle mluvčí uvidí kampaň, která stojí na reálných cestujících, především ve vozech veřejné dopravy.

Vozy zaplavilo 3500 letáků

Ty zaplavilo téměř 3500 letáků. Na 17 různých vizuálech lidé uvidí první fázi nové kampaně nazvané Jsme víc než MHD. Ta volně navazuje na úspěšný nábor nových řidičů, s nímž dopravce přišel předloni. „Opět jsme vsadili na lehkou nadsázku, vtip a jednoduchost. Naším cílem je poukázat na to, že brněnská MHD – potažmo DPMB – nejsou jen a pouze vozy, jimiž lidé cestují a tráví v nich svůj čas. Na tento fakt nahlížíme z různých aspektů, a tak vznikly jednotlivé části této letákové kampaně,“ řekl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Jsme místo, kde o chůvy není nouze

V první části se zaměřuje na to, co všechno lze v šalinách, trolejbusech a autobusech dělat a čím vším pro cestující dopravní podnik a jeho služby jsou. Na letácích se tak podle Tomaštíkové objevují například hesla: „Jsme místo, kde se můžete odvázat“, „Jsme místo, kde o chůvy není nouze“, „Jsme váš kosmetický salon“ a další.