K variantě se v pondělí oficiálně přiklonili nejdříve lidovci, následně pak hnutí ANO. Je možné, že kvůli tomuto rozhodnutí hrozí brněnskému magistrátu rozpad koalice.
Podle dostupných informací má být modernizovaná vlaková stanice sedm set metrů jižně od stávajícího nádraží, a to i v případě, že průzkum o poloze nádraží říká: ponechat ve stávající poloze. Většina informovaných chce ale opak. Z průzkumu na vzorku 1000 lidí, který pro Brno zpracovala agentura Focus, vyplynulo, že pro 64 procent lidí je přijatelná varianta Petrov, odsunuté nádraží je přijatelné pro 49 procent. Názor většiny politických stran, zastoupených ve vedení Brna, se ale výrazně nezměnil. A to i přesto, že v koaliční smlouvě je věta, že radní budou pro variantu, kterou podpoří veřejnost. O variantě by měli radní hlasovat pravděpodobně už v úterý, na řádném jednání rady.
Podporu odsunutému nádraží vyjádřili dnes lidovci a ANO. Shoda panuje i na tom, že chtějí zároveň zachovat pro regionální dopravu současné nádraží a zároveň je propojit severojižním kolejovým diametrem. V plánech města a ministerstva dopravy však existence dvou nádraží dosud nebyla. Pro diametr by se měla začít vypracovávat studie, aby bylo možné jej stavět ideálně společně s nádražím. Jde o železnici, která se odpojí na severu města od tišnovské tratě a obslouží směrem na jih několika stanicemi město podobně jako metro. Pro odsun nádraží je dlouhodobě TOP 09, naopak Zelení, Žít Brno a Piráti jsou pro variantu v centru. Pro variantu „Řeka“ je i ODS.
Podle Martina Andera (SZ) i Matěje Hollana (Žít Brno) výsledek průzkumu hovoří jasně. Jak bude vypadat v případě konstantních názorů budoucnost koalice, zatím nechtěli příliš předjímat. Oba však připustili, že jsou připraveni koaliční smlouvu vypovědět a posléze řešit její budoucnost v takzvaném dohadovacím řízení.
Radní by měli hlasovat o variantě v úterý a zastupitelé zasednou speciálně k tomuto tématu 27. února. Rozhodující slovo však bude mít vláda.