I tak je to méně než před dvěma a před čtyřmi lety, veletrh však přitáhl více vystavovatelů. Kromě potravin se na veletrhu představili v příbuzných veletržních akcích ve velkém výrobci potravinářských technologií, zařízení pro hotely, restaurace a různá gastrozařízení. Tradiční součástí bylo i představení firem, které se zabývají obaly potravin, uvedl v tiskové zprávě mluvčí veletrhu Michal Svoboda.
Proti minulým ročníkům však přijelo více vystavovatelů, téměř 900 z 39 zemí. "Letošní potravinářské veletrhy opět prokázaly, že jsou důležitou obchodní platformou pro dané obory. Těší nás zvýšený zájem vystavovatelů i zájem návštěvníků," uvedl generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.
Zatímco dříve býval veletrh více přehlídkou potravin, letos se ze Salimy důsledně vydělila v pavilonu V potravinářská technika a technologie v samostatném projektu Salima Technology.
Novinkou letošního roku byl Festival chutí, který pokračuje v pavilonu C ještě v sobotu. Prezentovali se zde výrobci regionálních pochutin a především minipivovary, kterých v Česku neustále přibývá, přestože odborníci již v minulosti říkali, že na trhu už prakticky není místo.
Veletrh byl také příležitostí pro cukráře a pekaře, aby prezentovali své učňovské obory a nalákali žáky základních škol ke studiu. "Cukrářů máme poměrně dost, ale pekaři mají problém sehnat nové zaměstnance," uvedl výkonný ředitel Svazu cukrářů a pekařů Jaromír Dřízal.
Veletrh se koná jednou za dva roky, příští ročník se tedy uskuteční v roce 2020.