Jančura tvrdí, že konkurent se dopouští nekalé soutěže, protože jezdí více než půl roku za podnákladové ceny a jeho snahou je vytlačit konkurenci z trhu. Podle mluvčí FlixBusu Martiny Čmielové jde zatím o bezobsažná nařčení. Podle ní jsou cenové kampaně a pobídky časově omezené. Jednoznačně tvrzení o podnákladových cenách nepopřela.

FlixBus vstoupil na český trh loni v srpnu a Jančura tehdy řekl, že ho konkurent přišel zničit. Za tím si stojí i teď. "Jeho cílem není přinést konkurenci a soutěžit kvalitou služeb, ale získat monopol. Takto postupuje i v dalších státech Evropy. Uvidíme, jak na předžalobní výzvu zareaguje," uvedl Jančura. S právníky shromažďuje důkazy, jimiž je především dlouhodobé sledování průměrných cen na některých trasách.

Podle Čmielové však může FlixBus pracovat s nižší cenou. "Konkurence je nucena držet ceny vyšší vzhledem k různým službám tzv. zdarma, které se však nutně promítají do cenotvorby. Pracujeme s dynamickou cenou, která postupem času a obsazeností spojů roste," uvedla. Podle RegioJetu jsou však náklady srovnatelné a káva a noviny zdarma nehrají roli.

Cenovou válku s konkurencí vedl před deseti lety na lince Praha – Brno i Jančura, když zde začala provozovat autobusy Asiana, dokonce musel zaplatit pokutu. Případy však považuje za odlišné. "Prodávali jsme část jízdenek za stejnou cenu jako Asiana, tehdy za 50 korun, níž jsme nešli. Navíc pouze na spojích, které si konkurovaly. Byla to logická reakce s cílem udržet si zákazníky, nikoli vytlačit nového hráče. Na ostatních spojích jsme jezdili za vyšší cenu a celá linka byla v zisku. To u FlixBusu není," řekl Jančura.

Kdyby podle něj chtěl FlixBus konkurovat, a ne ho zničit, začal by nejpozději po půl roce jezdit za ceny odpovídající nákladům. "Při průměrné obsazenosti 80 procent jsme však spočítali, že jezdí na lince Praha – Brno za 35 haléřů na kilometr, což náklady nepokryje," řekl Jančura.

Cestu, jak FlixBus porazit, vidí směřováním na železnici. "Pro FlixBus jezdí 300 dopravců s 3000 autobusy. Sami žádné nemají. Na železnici však nemají možnost si takové dopravce koupit, protože v Evropě v podstatě nejsou. A pokud ano, chtějí jezdit pod svou značkou," uvedl Jančura.

Autobusy však Jančura opustit nechce a ač v minulosti neměl zájem operovat s nimi v zahraničí, nyní názor změnil a chce v něm hrát výrazně větší roli než dosud. "Abychom byli úspěšní, nelze nic bližšího prozradit," řekl Jančura.

Postupně v posledních letech otevírá více nové mezinárodní linky než vnitrostátní. Jednou z novinek je linka z Košic navazující na vlaky z Prahy, která zamíří na Ukrajinu do Užhorodu a Mukačeva.