Do konce léta by měla být hotová rekonstrukce autobusového nádraží, odkud budou autobusy zajíždět až k vlakovému nádraží, kde se budou otáčet. U něj by měly být stavební práce hotové na konci listopadu, řekl ČTK starosta Jan Vitula (TOP 09).
Na podzim má také začít obnova železniční trati do Hrušovan nad Jevišovkou, kudy osobní vlak neprojel 40 let. "Podařilo se nám se Správou železniční dopravní cesty domluvit, že začnou stavět od Židlochovic. Takže nejdříve položí koleje a my k nim budeme moct dodělat peron," řekl Vitula.
Židlochovice s pomocí evropských fondů zaplatí 72 milionů korun. Kromě rekonstrukce autobusového nádraží a stavby obratiště u vlakového nádraží vznikne také parkoviště park and ride s 90 místy, nástupiště, odkud se bude přecházet přímo mezi vlaky a autobusy, a město také opraví polovinu výpravní budovy.
"Na místa pro parkování jsme vytipovali tři plochy a to bylo maximum, co jsem mohli v blízkosti nádraží udělat. Další místa nikam nenacpeme," řekl Vitula.
Železniční trať by měla být hotová koncem léta příštího roku. Předpokládá se proto, že poprvé by se měli lidé svézt vlakem z Brna do Židlochovic od změny jízdních řádů v prosinci 2019. "Předběžně jsme domluveni s Kordisem, že ve špičce by měly vlaky jezdit po půlhodině. Po modernizaci zabezpečovacího zařízení na brněnském hlavním nádraží by to mohlo být po 20 minutách," řekl Vitula.
Pro dojíždějící půjde o vítanou změnu, protože jízdní doba se sice nijak významně nezkrátí, výrazně však vzroste pravidelnost, protože autobusy někdy uvíznou v kolonách v hustém automobilovém provozu.