Pořadatelé festivalu to uvedli v tiskové zprávě. Cílem akce, která se konala letos posedmé, je otevřít veřejnosti oblast vyloučené lokality v okolí ulice Cejl v Brně, kde žijí především sociálně slabší lidé.
Pořadatelé se neztotožňují s myšlenkou vyčlenění lokality, která se nazývá také "brněnský Bronx", z živého kulturního dění. Den festivalu se vždy nese ve znamení tvořivosti a setkávání. "Naším záměrem není vytvořit jednodenní událost bez další návaznosti, ale naopak podílet se na utváření identity a přijetí prostoru v jeho delším časovém měřítku," uvedl umělecký ředitel festivalu Pavel Strašák.
Letos festival nabídl možnost seznámit se blíže s historií i plánovanými úpravami bývalé káznice přímo od zástupců Kanceláře architekta města Brna. Lidé si mohli objekt projít. V káznici chce město za stovky milionů vybudovat Kreativní centrum pro setkávání umělců.
Na pódiu v parku Eugena Horvátha Hvězdička přichystali pořadatelé vystoupení hudebníků i tanečníků. Vystoupili například Martin Binder, Lopezovci, Michajlov a Funky Chicken. Vše uzavřela taneční skupina The dance of elements.
Doprovodný program doplnil Blešák v bronxu, tvořivá dílna nazvaná Taškou proti nenávisti, bylo možné si zacvičit jógu, ale také ochutnat tradiční romskou kuchyni Milana Danihela, indickou pouliční kuchyň Cochin café, veganské dobroty, ale i kávu.
Území zahrnující kromě Cejlu i ulice Bratislavská a Francouzská a ně navazující kolmé ulice prodělává v posledním desetiletí poměrně dramatickou stavební proměnu. Řada domů je zrekonstruovaná, řada domů naopak zmizela a nahradily je novostavby. Navzdory tomu se však sociální složení obyvatelstva příliš nemění a setrvalé zůstává vnímání lokality i v myslích brněnských obyvatel.