Vyplývá to z dokumentu, který ministerstvo dopravy představí vládě. Náklady na přesun ještě může navýšit stavba vysokorychlostní tratě, která by výslednou cenu zvýšila zhruba o 24 miliard korun.
Předpokládané náklady přesunu už dříve kritizoval premiér Andrej Babiš ANO), kterému se zdály příliš vysoké. Vyžádal si proto k řešení další informace. Podle jeho dřívějších vyjádření lze ale usuzovat, že se přikloní k variantě vybrané ministerstvem.
Varianta přesunu, kterou odsouhlasilo ministerstvo dopravy, zatím nepočítá s podzemní tratí, kterou původně prosazovalo město Brno. Podle ministerstva však zvolené řešení tuto stavbu do budoucna nevylučuje. Ministerstvo proto zatím zadalo Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) provést technické a ekonomické prověření realizace podzemní tratě.
Přesun brněnského nádraží je dlouhodobým tématem. Zvažovány byly dvě základní varianty. Druhou variantou, vedle zvoleného přesunu nádraží k řece, byla rozsáhlá rekonstrukce stávajícího nádraží pod Petrovem.
Termín, kdy by se mohlo začít stavět, zatím není jasný. Nejoptimističtější odhady hovoří o termínu po roce 2020. Přestavba se stala naléhavou především v posledním desetiletí, kdy začala výrazně růst poptávka cestujících a nyní se již větší množství vlaků na nádraží v době dopravní špičky nevejde. Kolejiště současného nádraží má v budoucnu zaniknout, zachovat se má pouze památkově chráněná nádražní budova.