Výstava začne v Místodržitelském paláci 26. října, potrvá do února příštího roku, řekla Michaela Paučo z galerie.
Restaurátoři používají pouze takzvané reverzibilní akvarelové barvy, tedy takové, které jsou v budoucnu odnímatelné. Restaurátorský zásah tedy není nevratný.
Obrazy podle vedoucí restaurátorského oddělení Terezie Vávrové nejvíce trpí v okrajích malby, a to kvůli zdobným rámům, které způsobují oděrky. "Příznivou novinkou v restaurátorství je používání distanční vrstvy, 'sametové pásky', kterou vložíme do každého rámu a tím zamezíme nežádoucímu odíraní okrajů," uvedla Vávrová.
Na jednom obrazu pracují restaurátoři i několik dní. Náročná práce je čeká také s kresbami a grafikami na papíře. Je potřeba vložit díla do nových paspart muzeální kvality, které mají vyšší pH. V kyselém prostředí totiž papír trpí.
Díla ze sbírek Moravské galerie na výstavě doplní zápůjčky z Národní galerie, ale také z francouzských muzeí, galerií a soukromých sbírek. V Místodržitelském paláci tak budou k vidění díla, která běžně návštěvník zhlédne pouze v Pompidouově centru v Paříži nebo v Muzeu umění v Remeši.
Cílem výstavy je představit Šímovo zásadní působení v pařížské skupině Vysoká hra a poukázat na jeho roli prostředníka mezi avantgardní scénou nové Československé republiky a Francií.