Nová střecha a tím i parkovací místa pro tramvaje, hala denního ošetření a očisty a také nová myčka vzniknou při modernizaci vozovny v Pisárkách. Modernizace potrvá dva roky a bude stát více než 390 milionů korun.
Vozovna v Pisárkách je nejstarším podobným areálem Dopravního podniku města Brna a diskuse o její modernizaci začaly už v roce 2009. V tomto roce odstartovala i příprava projektů, zpracování studií a další analýzy, které stály zatím přibližně osm milionů korun.
První etapu její modernizace zahájil dopravní podnik v roce 2015. Tehdy o 560 metrů rozšířil kolejiště pro odstavení souprav. Investice zjednodušila obsluhu celého areálu.
Letos zahájená etapa bude zahrnovat výstavbu nové haly, v níž se budou tramvaje čistit, myčku a dále zde bude umístěna i moderní technologie na kontrolu tramvají, jejich kol či soukolí. Prostor mezi novou a původní halou bude zastřešený, čímž vzniknou nová krytá parkovací místa, což by mělo zmenšit poruchovost tramvají způsobenou nepříznivým vlivem počasí, především mrazem a vlhkostí.
„Díky modernizaci a zlepšení denní péče o tramvaje s použitím moderních technologií dojde ke zrychlení odbavení vozů při večerním příjezdu do vozovny a současně k vylepšení pracovních podmínek pro naše dělníky a techniky. Práce by měly skončit do dvou let a vyjdou na více než 390 milionů korun,“ vysvětlil generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Do budoucna je připravena i třetí etapa rozšíření areálu, která bude spočívat ve vybudování nového kolejového zhlaví, tedy rozvětvení kolejí směrem k areálu brněnského výstaviště, a také nové vratné smyčky. V současné době se dopravní podnik snaží získat územní rozhodnutí.
Pisárecká vozovna v současných místech vznikla už v roce 1870, tedy rok po zahájení provozu „koňky“. První přestavby se dočkala v polovině 80. let 19. století, když v Brně začala jezdit parní tramvaj. Od roku 1900 tam našly své místo elektrické tramvaje, aktuálně ve vozovně nocuje přes 170 tramvají.
Dopravní podnik města Brna letos dokončil také projekt plynofikace svého vozového parku, v němž má už 160 autobusů na pohon CNG. Projekt začal v roce 2014, kdy ve vozovně Slatina začala výstavba plnicí stanice na CNG. Ten samý rok také podnik nakoupil prvních 12 autobusů na plynový pohon. O rok později už bylo autobusů s tímto pohonem 100. Druhá etapa nákupu vozů začala loni a skončila letos v létě, celkem přibylo dalších 60 vozů.