Kromě posilové tramvajové linky P6 zajistí dopravní podnik i autobusy mezi hlavním a dolním nádražím, kde bude jezdit linka 61 a na příjezd velkého množství cestujících budou čekat záložní autobusy. Součástí zajištění náhradní dopravy jsou i expresní autobusové linky E63 a E77.
Linka P6 bude jezdit z královopolského nádraží k hlavnímu nádraží, protože řada vlaků skončí v Králově Poli. "S dolním nádražím spojíme hlavní linku 61, která bude jezdit po celý den včetně víkendů. Na dolním nádraží bude také trvale dispečer spojený s výpravčím a při příjezdu vlaku může jet autobusů více," řekl provozní ředitel Jan Seitl. Jako doplněk náhradní dopravy budou jezdit expresní linky E63 z hlavního nádraží do Chrlic a linka E77 od hlavního nádraží ke slatinskému, protože některé vlaky budou končit zde. "Náhradní autobusovou dopravu jsme vyhráli v soutěži Českých drah a je to pro nás objem 90 milionů korun," řekl generální ředitel Miloš Havránek.
Další změny budou minimální i vzhledem k dlouhodobým výlukám, aby dopravní podnik cestující příliš nezatěžoval, navíc budou nabíhat postupně v prvním pololetí. Linka 65 začne lépe obsluhovat ulici Renčova, vznikne zastávka u sportovního areálu U Hrocha v Komíně a také se začne jezdit k obytnému souboru Panorama v Bystrci. Také se chystá expresní spoj z Mendlova náměstí na Kamenný vrch. "Až skončí výluka na Chodské, budou moct jezdit na lince 35 parciální trolejbusy. Pojedou z Mendlova náměstí po trase linky 84 kolem Riviéry, zatočí do Pisáreckého tunelu a vyjedou u zastávky Čtvrtě. Budou sloužit jako posilové spoje ve špičkách všedních dnů," řekl Seitl.
Novinkou bude také plná nízkopodlažnost vozidel na lince 1, protože všechny spoje již zajistí velkokapacitní nízkopodlažní souprava tramvají Vario.