Po škrtech některých méně vytížených spojů a výjimečně i linek letos Jančura předpokládá nový rozvoj jak tuzemské, tak mezinárodní dopravy. Úspěšně konkurovat se RegioJetu daří i díky postupnému rozvoji dálkové železniční dopravy, dodal.
"Chystáme mezinárodní spoje v Německu, Polsku, Rakousku a díváme se i na další trhy," uvedl Jančura. První autobus vypravil na linku Praha – Brno před 15 lety a až do léta 2017 téměř nerušeně svůj byznys rozvíjel, přepravil přes 100 milionů lidí. Tehdy ho ohrozil nástup FlixBusu, kterému se za pár let podařilo ve většině evropských států zlikvidovat konkurenci.
Přestože Jančura opět chystá rozvoj a tvrdí, že se postupně vrací část ze sedmi procent cestujících, které s příchodem konkurence ztratil, připravuje se i na soudní bitvu s FlixBusem. Konkurenta viní z nekalé soutěže a podnákladových cen. Předžalobní výzvu poslal loni v květnu. FlixBus však uvedl, že své podnikání považuje za férové podle zákona.
Jančura předpokládá, že by u soudu mohl uspět paradoxně s ohledem na případ, kdy jeho společnost vytlačila před více než deseti lety konkurenční Asianu. Antimonopolní úřad i soud mu udělily milionové pokuty, Jančura přesto s výroky nesouhlasí.
RegioJetu se daří FlixBusu konkurovat i díky kombinaci autobusové dopravy s železniční, tvrdí Jančura. Loni výrazně vstoupil na trať z Prahy do Brna, Bratislavy a Vídně.
Vlakové spoje se letos od dubna rozšíří o jeden pár vlaků z Bratislavy přes Brno a Prahu do Českých Budějovic s návazným autobusem do Českého Krumlova. "Další rozvoj nedotované železniční dopravy v budoucnu předpokládáme především na mezinárodních trasách, ať už posilováním existujících nebo otevíráním nových spojení," uvedl Jančura.
Některé hospodářské výsledky Jančurova firma zveřejňuje se zpožděním. Za autobusy jsou známé tržby pouze za rok 2016 a činily 2,2 miliardy korun. Za vlaky již zveřejnil výsledky za rok 2017, tržby činily miliardu korun a ztráta byla 36 milionů korun.