Společnost IMOS vyšla vstříc požadavkům Brna a operativně pozmění harmonogram prací tak, aby od 17. června došlo k rozšíření počtu jízdních pruhů, a tím ke zlepšení plynulosti dopravy v problémovém úseku.
Od 17. června do konce měsíce se řidičům na Zvonařce otevřou dva jízdní pruhy ve směru do centra, a to mezi křížením s Dornychem a Plotní. V protisměru zůstane jeden. Rozšíření ve směru do centra bude začínat těsně za křížením Zvonařky a Dornychu.
Od 1. července pak bude v režimu 2+1 (dva pruhy do centra, jeden pruh z centra) zprůjezdněna také křižovatka Zvonařka – Dornych.
Na 2 pruhy se provoz na Zvonařce zúží pravděpodobně v září, ale až poté, co dojde k obnovení provozu na Dornychu, který bude sloužit jako objízdná trasa.
Soubor staveb „tramvaj Plotní“ zahrnuje mimo jiné přeložku tramvaje z Dornychu na Plotní a budování páteřní kanalizační stoky. Stavební práce začaly v loňském roce. Na investici 1,2 miliardy korun se podílí vedle města také DPMB, teplárny Brno nebo Ředitelství silnic a dálnic.