Společnost Brno New Station Development, která ji má pronajatou od Českých drah do roku 2048, začne ve čtvrtek s opravou prvního nástupiště a začátkem července plánuje zahájit i opravu odjezdové haly. Obě etapy chce firma stihnout letos, řekl ČTK její ředitel Ivo Vrzal. Pro cestující bude oprava znamenat především hezčí prostředí než dosud.
"Prvním nástupištěm začínáme proto, že Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájila úplnou výluku tohoto nástupiště, takže můžeme pracovat souběžně. Bohužel oprava bude komplikovaná tím, že můžeme materiál na stavbu dovážet pouze po kolejích ve směru od Židenic," uvedl Vrzal. Na viadukt přes Křenovou totiž mohou nejvýše dvoutunová auta a od pošty nelze jezdit kvůli výluce a stavbě. Na opravu nástupiště je přitom potřeba dlažbu a štěrk na plochu 1800 metrů čtverečních. Nástupní hranu si opraví SŽDC jako její majitel.
Nástupiště tak získá novou dlažbu, která bude stejná, jakou použila SŽDC v minulých letech k předláždění druhého, třetího a čtvrtého nástupiště. "Budeme malovat fasádu budovy a střešní konstrukci opravíme pouze lokálně, kde to bude potřeba," řekl Vrzal. Jelikož jde však o desítky let neopravovanou část, není zcela zřejmé, jak velké opravy budou potřeba. "První nástupiště musíme mít hotové do 31. října, kdy končí výluka SŽDC," řekl Vrzal.
Odjezdová hala má být opravena do konce listopadu. Investor využívá období, kdy je na hlavním nádraží letos slabý provoz, protože dvě třetiny vlaků jezdí přes dolní nádraží kvůli výluce, takže se na hlavní vůbec nedostanou. "Hala se pročistí. Budou zde po dohodě s Českými drahami pouze pokladny. Prostor bude lépe osvětlený, znovu jej obložíme mramorem," popsal Vrzal. Ve vchodu na první nástupiště budou automatické dveře na fotobuňku, aby do dvorany netáhlo. Služby se přesunou do jiné části.
Opravy jsou naplánované na několik etap, aby cestující mohli vždy část haly využívat.