Dohodu o narovnání doporučila v pondělí Rada města Brna ke schválení zastupitelstvu.
„V Dohodě o narovnání jsou zakotveny klíčové principy, kterými se bude další příprava stavby řídit. Základem je, že projekt bude respektovat vítěznou podobu JKC, která vzešla z architektonické soutěže, a bude v souladu s územním rozhodnutím a licenční smlouvou. Případná zlepšení týkající se kvality sálu i samotné stavby centra budou projektanti řešit ve spolupráci s autory,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Dohodu o narovnání podepsali zástupci Atelieru M1 architekti. Radní doporučili zastupitelstvu, aby dohodu schválilo. Dokument jschválilo představenstvo Brněnských komunikací. Po nabytí účinnosti této dohody vezmou žalobci celou žalobu zpět.
„Jsem moc rád, že se nám podařilo vyjednat podmínky, kde jsou z našeho pohledu tři zásadní body,“ popsal základ dohody radní pro kulturu Marek Fišer a zároveň je upřesnil: „Prioritou zůstává špičková akustická kvalita sálu včetně výhledu diváků na pódium s tím, že původní autoři přispějí k nalezení vhodného architektonicko-konstrukčního řešení tak, aby výhled diváků nebyl omezen sloupy. Dále by mělo dojít k umístění technologického centra pod terén mimo stavbu a také vylepšení podmínek pro novou výsadbu zeleně v předprostoru Janáčkova kulturního centra.“
Město dlouhodobě usiluje o vybudování kvalitního koncertního sálu pro Filharmonii Brno. V roce 2002 vyhlásilo otevřenou veřejnou mezinárodní architektonickou soutěž. Z 80 účastníků vybrala mezinárodní porota jednomyslně návrh autorů Jakuba Havlase, Jana Hájka a Pavla Joby z Atelieru M1 architekti.
Na soutěž navázala studie proveditelnosti a projekt k územnímu řízení a v roce 2013 bylo vydáno územní rozhodnutí. V témže roce bylo zahájeno stavební řízení pro I. etapu stavby, tedy podzemní garáže, na základě kterého projekt získal stavební povolení a byl vysoutěžen dodavatel. Dokumentaci pro územní řízení a dokumentaci pro stavební povolení a prováděcí dokumentaci pro I. etapu dokumentaci připravil Atelier M1 architekti.
První etapa, tedy výstavba tří pater podzemních garáží, která zahrnovala také konstrukční a statickou přípravu pro druhou etapu, proběhla v letech 2015–2017.
Pro druhou etapu JKC, tedy nadzemní stavbu s koncertním sálem, bylo v roce 2016 vypsáno výběrové řízení na projektanta dokumentace pro stavební povolení a projektové dokumentace pro provedení stavby. V podmínkách soutěže město požadovalo, aby se tým prokázal realizací úspěšně fungujícího koncertního sálu obdobných parametrů s tím, že čelem týmu musí být akustik, který takové sály realizoval již nejméně tři. Podmínkou byla také například délka praxe či zkušeností se stavbami podobného objemu v památkové zóně. Kvalifikačním kolem prošli dva ze čtyř přihlášených účastníků, v soutěžním kole zvítězil tým ve složení ve složení Tomasz Konior (generální projektant), Yasuhisa Toyota (hlavní akustik) a Petr Hrůša (projektant stavební části). Tento tým projektantů představil v září 2018 svůj návrh možné podoby koncertního sálu, která se však odlišovala od původního architektonického návrhu společnosti Atelier M1 architekti a nebyla v souladu s parametry vydaného územního rozhodnutí.
Autoři z Atelier M1 architekti o pár dní později zažalovali město za porušení autorských práv plynoucích z uzavřené licenční smlouvy. Nové vedení města ustavené po volbách v říjnu 2018 s nimi zahájilo jednání, které v únoru 2019 vyústilo ve stanovení podmínek, za kterých je Atelier M1 architekti ochoten vzít žalobu zpět. Výsledkem je dnes projednaná Dohoda o narovnání.