Podle mluvčího Letiště Brno Jakuba Splavce nenaplnila linka očekávání ani z jedné strany a ani další provoz by zřejmě nevedl ke zlepšení.
Brnu tak i přes dlouhodobé snahy o zavedení nových linek zbývají jen dvě – do Bergama a do Londýna. Obě provozuje taktéž Ryanair. Zcela dominantní tak v Brně zůstává sezonní charterová doprava, během zimního letového řádu je letiště v osobní dopravě prakticky bez využití.
Linka do Berlína začala létat letos v dubnu dvakrát týdně a zástupci Letiště Brno si od ní slibovali do konce roku 25.000 cestujících. Ryanair linku zrušil i přesto, že už prodával letenky na příští letní letový řád, nakonec však poletí naposledy 28. března. Cestujícím, kteří chtěli letět později, vrátí peníze.
Letos jde už o druhou linku, o kterou Brno přišlo. V únoru prakticky ze dne na den zastavil lety do Mnichova dopravce bmi regional, zkrachoval. Kraj se pokouší získat nového dopravce v soutěži, dokonce na druhý pokus byl ochoten přidat peníze z veřejných rozpočtů, protože poprvé se do soutěže nikdo nepřihlásil. "Pevně věříme, že se nám podaří získat nové linky i v následujících letech," uvedl Splavec.
Vedení Letiště Brno, které má letiště od kraje v nájmu, se snaží intenzivně vyjednávat o příchodu dopravců a zavedení nových linek, zatím však bezúspěšně. Současná situace v letecké dopravě je komplikovaná. Řada dopravců zkrachovala nebo má existenční problémy. Brno také čelí tvrdé konkurenci regionálních letišť, jako je Bratislava, ale například i polské Katovice.