Cestující si během prvního měsíce fungování nového systému „Pípni a jeď“ zakoupili ve vozech bezkontaktně 205 tisíc jízdenek. Podle dat dopravního podniku tuto pohodlnější cestu volili namísto nákupu papírových jízdenek. Prodaných SMS jízdenek neubylo, popsala mluvčí podniku Hana Tomaštíková.
„Zájem o novou formu nákupu jízdenek předčil naše očekávání a jsme rádi, že si na systém cestující rychle zvykají. Podle prvních výsledků na systém přešli zejména uživatelé jednorázových papírových jízdenek prodávaných v jízdenkových automatech, trafikách a ostatních místech smluvních distributorů. Jen v našich jízdenkových automatech a na předprodejích evidujeme pokles prodeje o 10 procent,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek s tím, že stále platí, že se v dohledné době podnik papírových jízdenek zbavovat neplánuje. SMS jízdenek a jízdenek koupených přes mobilní aplikace neubylo. „Svou roli zde hraje zvyk i to, že jízda každého z cestujících je jiná, a tak si vybírá takovou variantu, která mu vyhovuje,“ dodal Havránek.
Při svých cestách použilo 90 procent lidí rychlý a jednoduchý způsob nákupu jízdenky pouhým „pípnutím“ u validátoru při každém nástupu do vozu MHD, případně při zájmu o krátkou jízdenku i při výstupu. Takových jízdenek se za první měsíc prodalo přes 185 tisíc. Zbývajících 10 procent cestujících si zakoupilo konkrétní jízdenku volbou na validátoru (pro spolucestující, zlevněnou, nebo vícezónovou pro cestování dále do regionu).
Prostřednictvím sociálních sítí nebo emailu eoc@dpmb.cz se na dopravní podnik obrátily asi dvě stovky cestujících s dotazy na fungování systému. „Nejčastěji jsme řešili praktické dotazy ohledně nákupu a volby správné jízdenky, výjezdů do regionu a také časovou prodlevu při odečítání sumy za jízdné. Dopravní zúčtovací centrum sice provádí výpočet částky v noci, ale reálně banky odečet provádí v řádu několika dní, třeba i týdne. U karet Mastercard dochází v této prodlevě k blokaci 1Kč,“ řekl vedoucí tarifního odboru Vít Prýgl.