Zájem o aplikaci Pozor tramvaj! je velký, během dubna a května si ji stáhlo 1800 lidí. Autoři projektu ji nyní budou rozšiřovat o další funkce, navíc také nainstalovali na vybrané místo v Brně přechodový hlásič, který má zamezit střetům chodců a tramvají při přecházení. Zpravodajský portál BRŇAN o tom informovala mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

 „Rozšíření aplikace velmi vítám, stejně tak její doplněk v podobě přechodových hlásičů. Exponovaná místa jsou pro chodce špatně přehledná a upozornění na blížící se tramvaj může zabránit život ohrožujícím situacím. Prvním místem, které takto otestujeme, je přechod pro chodce v ulici Benešova u křižovatky s ulicí Divadelní,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek s tím, že jde v první fázi jen o prověření fungování a sbírání ohlasů od veřejnosti.

Přechodový hlásič bude na místě až do konce června. „Chodce hlásič upozorní na přijíždějící tramvajové vozidlo, které je osazené vysílacím zařízením, to znamená tramvaje na lince 4. V tomto případě zvukový i vizuální signál vysílá hlásič umístěný na dopravní značce. Funkce tedy není vázaná na mobilní aplikaci,“ vysvětlil Havránek.

Vedení dopravního podniku také vyhodnocovalo podněty od uživatelů aplikace a na základě toho ji nechali rozšířit o další funkce. „Většinou byla zpětná vazba pozitivní, ale například uživatelé, kteří bydlí u trasy tramvajové linky číslo 4, uváděli, že by ocenili možnost vypnutí aplikace na noc. Tato funkce je tedy jednou z novinek,“ řekl za vývojovou společnost Lukáš Rajsner.

Aplikaci Pozor tramvaj! Dopravní podnik města Brna testuje na lince číslo 4. Chodce, kteří si ji stáhnou, včas upozorní na blížící se vůz. Vysílacím zařízením Safe je vybaveno aktuálně 22 tramvají, které na lince jezdí. Jedná se o malé krabičky o velikosti dlaně, které vysílají signál do mobilních telefonů. Testovací provoz potrvá do konce června, v polovině července bude mít dopravce k dispozici vyhodnocení fungování aplikace a statistiky.

Už nyní je v přípravě třetí fáze projektu, díky které by uživateli aplikace poskytla větší množství informací o vozidle, například směr jízdy a jízdní řád linky. „Osoby s pohybovým omezením, slabozrací či nevidomí nebo rodiče s kočárky by také prostřednictvím aplikace mohli dát signál řidiči o své přítomnosti a nástupu do vozu,“ dodal Rajsner.