Správa železnic dnes obnovila provoz na koridoru mezi Břeclaví a Hodonínem po jedné traťové koleji. Vlaky mohou úsekem projíždět sníženou rychlostí a zatím pouze s dieselovými lokomotivami, křižování je možné ve stanici Moravská Nová Ves. Zpravodajský portál BRŇAN o tom informoval tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Po vyčištění průjezdného profilu první traťové koleje probíhaly v pondělí intenzivní opravy železničního svršku. „V zastávce Hrušky jsme nahradili dvě kolejnice zdeformované pádem betonové střechy. V úseku zasaženém tornádem proběhlo podbíjení kolejí k odstranění směrových deformací způsobených pády stromů a protihlukových stěn do kolejiště,“ popsal Gavenda.

 

Pro obnovení provozu bylo zásadní také zprovoznění zabezpečovacího zařízení na trati i ve stanicích. Stavba nových návěstidel začala v neděli. „K pondělní půlnoci již byla všechna návěstidla zabezpečovacího zařízení v koleji č. 1 zcela funkční a pokračuje osazování a připojování návěstidel ve zbývajících částech úseku,“ dodal mluvčí. Ten dále doplnil, že se ještě osadí nové světelné výstražníky na dvou zničených přejezdech a závory. Zabezpečovací zařízení budou kompletně funkční ve středu.

 

„Od pondělka probíhá v úseku Hrušky – Hodonín odstraňování zbývajících trosek i z druhé traťové koleje. Stejně jako poničené části trakčního vedení je zatím svážíme na provizorní skládku ve stanici Lužice,“ doplnil Gavenda.

 

Škody způsobené tornádem na železničním koridoru mezi Břeclaví a Hodonínem jsou aktuálně vyčísleny na 320 milionů korun. Převážná část, přibližně 200 milionů, připadá na zničené trakční vedení. Dále patří k nejvyšším především škody na protihlukových stěnách nebo nádražních budovách.

 

„Všechny objekty Správy železnic už byly prověřeny statikem. Demolice bude po vymístění sdělovací a zabezpečovací technologie nutná pouze v případě neobsazené prodejny jízdenek v Hruškách. Poničenou výpravní budovu v Lužicích Správa železnic opraví do původní podoby,“ uzavřel Gavenda.