Na stejném základě je postavený i řídicí informační systém dopravního podniku, proto mohou hasičské vozy komunikovat i se všemi vozidly MHD a jejich řidiči tak s předstihem zjistí, že se k nim blíží zásahové vozidlo, uvedl dnes při představení systému ředitel brněnských hasičů Petr Oháňka. Do budoucna se má systém ve městě rozšířit na další křižovatky, na další vozidla integrovaného záchranného systému a potenciálně i uživatele všech aut.
Díky systému by měla být jízda hasičů k zásahu bezpečnější a vyloučit potenciálně nebezpečné kolizní situace. Přináší větší informovanost a teoreticky i bezpečnost účastníků provozu. Hasičům či záchranářům může snížit dojezdový čas. Aktuálně využívají hasiči preferenci na 26 křižovatkách. Další potenciál rozšíření systému je možný přibližně v 80 křižovatkách, které inteligentním systémem vybavil Dopravní podnik města Brna, a na dalších 20 nově rekonstruovaných křižovatkách.
Společně s hasiči se na projektu nazvaném C-ROADS podílejí i Brněnské komunikace jako městská společnost, jež má na starosti provoz a údržbu silnic ve městě.