Pracovníci jihomoravské hygienické stanice se stále častěji setkávají s agresivitou volajících. Na epidemiologickém oddělení je asi 800 hovorů týdně a odhadem 20 až 30 procent má agresivní rysy, řekla Radka Boháčková z epidemiologického oddělení. Při hovorech se zaměstnanci setkávají s vulgaritami i výhrůžkami násilí nebo podání trestních oznámení. Někteří museli vyhledat odbornou psychologickou pomoc.
Ředitel hygieniků David Křivánek uvedl, že s agresivitou lidí se zaměstnanci tolik nesetkávají při kontrolách protiepidemických opatření v terénu, ale spíš při vyřizování telefonických hovorů, zejména u trasování lidí nakažených koronavirem. "Příčinou je buď celkové vymezení vůči mimořádným opatřením a z nich pramenících povinností, případně frustrace z nedokonalostí celkově nastaveného systému, které se s přibývajícím počtem pozitivních osob objevují čím dál tím více," uvedl Křivánek.
Podle něj je agresivita intenzivnější v době, kdy narůstá počet nemocných. "I v dobách, kdy zde nepanovala pandemie onemocnění covid-19, naši pracovníci občasně řešili nevhodné, urážlivé či agresivní chování protistrany, ale jejich práce nebyla tak výrazně konfrontační, jako je tomu dnes," poznamenal ředitel.
Zaměstnanci podle něj hledají oporu v rodině, volnočasových aktivitách. "Je ale třeba říci, že při dlouhotrvajícím přetížení to již nepomáhá. Některým našim zaměstnancům se zázemí rozpadlo právě z důvodu velkého časového vytížení a někteří museli vyhledat odbornou psychologickou pomoc," řekl Křivánek. Zaměstnanci tak budou mít v listopadu školení, na kterém jim psycholog poradí s tím, jak ustát verbální agresi, jak čelit slovní manipulaci a co dělat při vyhoření vzniklém v důsledku dlouhodobé krizové situace.