Prostor před brněnským hlavním nádražím, který má být přívětivější chodcům, se začne přestavovat ve středu 1. března, hotovo má být 30. června. Zatímco na straně k obchodnímu domu Letmo má místo silnice vzniknout pěší zóna, díky čemuž bude možné odstranit z nejsevernější zastávky tramvaje zábradlí, u jižní zastávky přiléhající k nádražní budově zábradlí zůstane. Měl by v něm ale vzniknout průchod a místo pro přecházení k nádražní budově, popsala Anna Dudková z tiskového oddělení brněnského magistrátu.
Auta po dokončení stavby projedou Nádražní ulicí pouze ve směru od Nových sadů, budou však moct odbočit pouze pod viadukt a nebudou moct pokračovat do Benešovy ulice, vyplývá z tiskové zprávy města zveřejněné na webu www.kopemezabrno.cz. Kolem Letma se nebude jezdit vůbec, aby zde mohla vzniknout pěší zóna.
Téměř po šesti letech se tak zlepší situace chodců v prostoru před nádražím
V roce 2017 se rekonstruovaly tramvajové ostrůvky a kvůli stanovisku Drážního úřadu zanikly průchody v zábradlí na tramvajové ostrůvky. Lidé se pak při přecházení na tramvaj a do nádražní haly proplétali se mezi tramvajemi v kolejišti místo toho, aby chodili podchodem, který je však bariérový, navíc je cesta výrazně delší.
O útlum automobilové dopravy se snažilo vedení města už před rokem 2018, ale poté se do vedení dostala ODS a od záměru ustoupila. Až před loňskými volbami jej znovu oprášila.
Stavba bude mít dvě etapy, během nichž bude přednádražní prostor částečně neprůjezdný a neprůchozí. Do 14. května se bude pracovat na straně u Letma, poté na straně u nádraží.