Novým výkonným ředitelem společnosti Automotodrom Brno se od srpna stal dosavadní ředitel sportovního oddělení firmy Miroslav Bartoš. Vedení firmy, která vlastní Masarykův okruh v Brně, o tom informovalo v tiskové zprávě. V pozici vystřídal končící Ivanu Ulmanovou, která společnost vedla přes 18 let.

„Jsme potěšeni, že můžeme pana Bartoše přivítat do nové vedoucí funkce. Jeho mnohaleté zkušenosti, hluboké znalosti a angažovanost v oblasti motorsportu na mezinárodní úrovni jsou klíčové pro další rozvoj společnosti,“ uvedl předseda představenstva Automotodromu Brno Karel Hubáček.

Hubáček firmu koupil před rokem od Karla Abrahama staršího, který ji vlastnil od roku 2005. Ve stejném roce nastoupila do funkce výkonné ředitelky Ivana Ulmanová. „K tomuto rozhodnutí mě vedlo několik důvodů. Po téměř dvaceti letech, kdy se můj život řídil kalendářem MotoGP a dalších závodů, si chci najít čas i na sebe. Budu ale dále pokračovat na pracovních projektech, na některých v rámci MotoGP s panem Abrahamem. Určitě na motorsport nezanevřu. V kalendáři mám několik sportovních podniků, které určitě navštívím, takže nemíním ztratit s prostředím kontakt,“ uvedla Ulmanová v článku na webových stránkách okruhu.

Miroslav Bartoš s brněnským závodištěm spojil prakticky celý svůj profesní život

Začínal ve funkci časoměřiče, pracoval v marketingovém oddělení a následně přešel do sportovního úseku, který od roku 2002 vedl jako jeho ředitel.

Masarykův okruh vznikl v roce 1930 a původně vedl v lesích za Brnem po běžných silnicích. Jeho trasa se v průběhu 20. století postupně proměňovala, sloužil závodům motocyklů i automobilů. V současné poloze jako moderní uzavřená závodní trať se otevřel v roce 1987, už roku 1950 byl dějištěm Velké ceny silničních motocyklů České republiky. Naposledy se Grand Prix jela v Brně v roce 2020, kvůli covidovým omezením bez diváků.

V posledních letech závod končil pravidelně ve ztrátě, i když na něj město, kraj i stát přispívaly desítky milionů korun

V roce 2020 promotérská společnost Dorna, jíž se za pořádání Moto GP platil takzvaný zalistovací poplatek, stanovila jako podmínku konání dalšího ročníku rekonstrukci dráhy přibližně za 100 milionů korun. V lednu 2021 brněnští zastupitelé odhlasovali, že se další ročníky v Brně neuskuteční.

Prezident Autoklubu ČR Jan Šťovíček ale na začátku srpna pro Radiožurnál uvedl, že se jedná o návratu Moto GP do Brna.