Na adventní trhy pořádané městskou částí Brno-střed lákají nové webové stránky a profily na sociálních sítích. Zatímco dříve to byly Advent na Zelňáku a Advent na Moraváku, což odkazovalo k místům, kde radnice trhy pořádá, nyní je představuje prostřednictvím značky Vánoce Brno. Druhý pořadatel, městská organizace TIC Brno, který má trhy na náměstí Svobody či Dominikánském náměstí, používá několik let značku Brněnské Vánoce. Některé návštěvníky to může zmást, řekla odbornice na marketing z agentury Cognito Michaela Luňáčková. Podle primátorky Markéty Vaňkové (ODS) tolik lidí informace k trhům na internetu nehledá.

Městská část zahajuje trhy na svých náměstích stejně jako loni o něco dříve než TIC. Stejně tak podle Luňáčkové začala dříve s aktivní prezentací na internetu. „Letos jsem zaznamenala z pohledu placené inzerce výraznější aktivitu Vánoc Brno. Bez toho bych nevěděla, že trhy organizují dva subjekty. Myslím, že i lidé to dosud vnímali tak, že jsou jedny Vánoce v Brně. Z hlediska marketingové komunikace to ale nyní působí tak, že nastala nějaká změna, že Brno-střed chtějí prezentovat trhy odděleně,“ řekla.

Některé návštěvníky to podle ní může zmást. „Brno není tak velké město, aby pořádalo více Vánoc. Může to působit i tak, že jeden účet je pravý a druhý ne. Lidé mají informace na více místech, není zřejmé, co je hlavní vizuál, a na místo toho, aby se značka posilovala jako celek, tak to její pověsti může uškodit. Z hlediska inzerce si navíc konkurují,“ míní Luňáčková.

Mluvčí radnice městské části Brno-střed Michal Šťastný uvedl, že městská část i TIC vždy prezentovaly své trhy samostatně

„Každá organizace měla vlastní vizuální styl, cílí na odlišné cílové skupiny a vyznává jiné koncepty, díky vzájemné spolupráci ale vytváříme celek. Městská část i TIC na svých webových stránkách poskytují informace i o trzích druhého organizátora. Návštěvníci obou webů vždy získají ucelené informace. Rozdíl je pouze v tom, že na webu TIC se dozví více třeba o náměstí Svobody a na stránkách městské části například o charitativních organizacích u Jošta,“ řekl.

Oba organizátoři se podle něj snaží spolupracovat i v oblasti nákladů. Například na některé výraznější nákladové položky pořádají veřejnou soutěž společně. „Koncept organizátorů vánočních trhů v Brně je dlouhodobě osvědčený a potvrzuje to i letošní společný úspěch, kdy se Brno stalo Evropským hlavním městem Vánoc,“ dodal.

Podle primátorky Vaňkové porota ocenila kromě jiného právě spolupráci mezi pořadateli. „Několik let Vánoce organizují dva subjekty, přičemž běžný návštěvník to vůbec nevnímá. Brno-střed si vytvořilo nový web, a pokud z něj bude jasné, k jakým lokalitám se vztahuje, neměl by nastat problém. Navíc si myslím, že není zase také velké množství lidí, kteří informace vyhledávají na internetu. Důležité je to pro návštěvníky ze zahraničí,“ řekla.

Ředitelka TIC Brno Jana Janulíková dodala, že budou pokračovat v prezentaci trhů jako celku. „Pro nás je zásadní prioritou, aby návštěvník dostal pravdivé a jasné informace a nebyl vystaven chaosu. Bavíme se s městskou částí o tom, jaké úpravy udělat, aby weby nebyly zaměňované. Uvědomujeme si, že letos se zvýší návštěvnost lidí ze zahraničí díky titulu. Proto musíme být schopni komunikovat informace srozumitelně. Zpětnou vazbu budeme zapracovávat,“ uvedla.