Dvaačtyřicetiletý konceptuální umělec kresby tvořil v posledních zhruba devíti letech. Podle kurátorů vystihují jádro autorova uvažování o vnější organizaci lidského života a uměleckou tvorbu ukazují spíše jako mechanický pracovní výkon.
Nálevka na běžné kancelářské papíry rýsuje linky a čtvercové sítě, které si lze snadno splést s tiskárenským potiskem. Pečlivým dodržováním zvoleného řádu pak v symbolické rovině odkazuje k pravidlům fungování společnosti.
"Mřížka se stává symbolem organizace v nejobecnějším slova smyslu, jakýmsi řádem věcí, v symbolické rovině řádem světa," uvedl Nálevka, absolvent brněnské fakulty výtvarných umění.
"Přitažlivost Nálevkova kreslení spočívá v tom, jak v jednom plánu pouze odkazuje k přístupům a estetice moderního umění a jak z toho v plánu druhém dokáže vytěžit komentáře k tématům jako je hodnota lidské práce, anebo všudypřítomnost norem, které předurčují, jak budeme pracovat, komunikovat, anebo jak budeme vnímat prostředí, v němž žijeme," popsal kurátor Jiří Ptáček.
Expozice potrvá do 4. srpna. Fait Gallery v aktuálním bloku výstav představuje také práce Markéty Othové a Valentýny Janů, návštěvníci je najdou v menších prostorách průmyslového objektu transformovaného před lety v galerii moderního umění.