Inscenace v režii Alexandry Bolfové bude postavená na estetizované perverzitě. Cílem ale není prvoplánově šokovat, řekl mluvčí Janáčkovy akademie múzických umění Lubomír Mareček. Studio Marta je scénou brněnské akademie.
Variace antického mýtu o zakázané lásce matky a nevlastního syna vzbudila rozruch už při prvním uvedení v roce 1996. Autorka v textu prostřednictvím aféry mezi královnou a jejím synem zkoumá brutální povahu lásky, ale i moci či společenských vztahů a nihilismu.
Podle Bolfové vystihují pohled autorky na římský originál slova jako surovost, přímost, prázdnota nebo povrchnost. "Pracujeme s textem Sarah Kaneové jako s jistým rámcem, do kterého postupně vkládáme další a další vrstvy. Herci přistupují k postavám autorsky a společně vytváříme kompilát proložený antickými odkazy," uvedla Bolfová.
Výtvarné řešení Michala Horáčka pracuje s prvky čerpajícími z antické kultury. Jedním z nejvýraznějších bude motiv býka provázející celým devadesátiminutovým večerem.
Hudbu složil slovenský hudebník Pjoni. Výběr hudby souzní se záměrem autorů podat hru jako cynický komentář Faidřiny lásky. "Jde o plochy, které v některých situacích podporují tragické vyznění, jinde pracujeme s kontrastem, který celou situaci ještě více vulgarizuje," popsala Bolfová.
Inscenace zároveň připomene únorové dvacetileté výročí úmrtí autorky, která byla ve své době vrcholnou představitelkou vlny nazývané cool nebo coolness dramatiky. "Coolness chtěla šokovat. Naše Faidřina láska ale bude spíše cynickou poznámkou," řekla Bolfová. V hlavní postavě Faidry nechá Bolfová prostřídat se hned několik hereček a každá z nich ke svojí hrdince přistupuje zcela jinak.