Brněnské studio Ashborne Games, které vyvíjí počítačové hry, představilo dnes novou strategickou hru s tématem československých legií v Rusku na konci první světové války a po ní. Hra nazvaná Poslední vlak domů kombinuje strategii s prvky managementu, protože hráč se musí starat o vojáky v bitvách s bolševiky i mimo ni i o provoz legionářského vlaku, řekl při prezentaci na začátku června v brněnském kině Art Petr Kolář z Ashborne Games.

Hra je založená na skutečných historických událostech

Českoslovenští vojáci se objevovali na Rusi jako dezertéři z rakouské armády od začátku první světové války. Nejprve bojovali proti Ústředním mocnostem, ale později se stali součástí občanské války a stáli na straně bělogvardějců proti bolševikům. Po ukončení první světové války se legionáři postupně dostávali zpět do vlasti, do nového Československa. Museli se však vydat na východ po Transsibiřské magistrále do Vladivostoku a potom přes Ameriku do Evropy. Při cestě na východ Ruska se stále utkávali s bolševiky, a právě tato epizoda legionářského působení je motivem počítačové hry.

Hra je určená pro jednoho hráče

Je určena pro jednoho hráče, který ovládá svůj obrněný vlak a musí se vydat na cestu domů přes válkou zničenou pustinu. „Je to návrat přes Sibiř. Ukazujeme tím skutečnou historickou událost, o které se u nás trochu ví, ale ve světě se o ní moc neví,“ řekl Kolář. Hráč se musí starat o vlak, o jeho posádku během bitev i mimo ně, při bitvách musí vymýšlet taktiku, přičemž jeho vojáci získávají v bitvách zkušenosti. Hra vrcholí bitvou ve Vladivostoku.

Jde o silný příběh zpopularizovaný v literatuře

Podle Dominika Jíchy, který se stará ve firmě o propagaci, se řešilo, zda hru neudělat jako historicky a místně neukotvenou. „Ale nakonec jsme dospěli k tomu, že je to silný příběh, který je zpopularizovaný jen v literatuře. A nám přišlo dobré jej prezentovat ve formě hry,“ řekl Jícha.

Poslední vlak přijde na necelou tisícovku

Vydání hry se očekává letos a stát bude 40 eur, což je v přepočtu zhruba 950 korun. K její propagaci vznikl i trailer se skutečnými herci v čele s Karlem Dobrým pod hlavičkou firmy THQ Nordic, jejíž součástí je právě i studio Ashborne Games. Jde o světové herní vydavatelství se sídlem ve Vídni.