V obchodním centru Olympia v Brně byl otevřen první samoobslužný kiosek v České republice, který nabízí produkty z hmyzu. Tento inovativní koncept se pravděpodobně stal prvním svého druhu nejen v České republice, ale možná i v celé Evropě. Zpravodajský portál BRŇAN o tom v tiskové zprávě informoval zakladatel společnosti GRIG, která kiosek provozuje, Adam Dostál.
„Hmyz je zdrojem bílkovin, který vyžaduje méně půdy, vody a potravy než tradiční zdroje masa. Tím přináší zlepšení pro životní prostředí a zároveň nabízí zdravou a vyváženou stravu. Společnost Grig, která je předním odborníkem na produkty z hmyzu, se rozhodla tuto novou možnost představit veřejnosti prostřednictvím samoobslužného kiosku v brněnském obchodním centru Olympia,“ popsal Dostál.
Žádná obsluha, zákazník si vybere a zaplatí. Na vše dohlíží kamery
Samoobslužný kiosek nabízí zákazníkům jednoduchý a pohodlný způsob nákupu produktů z hmyzu. Stačí si vybrat produkty a následně je zákazník zaplatí pomocí QR kódu nebo platebního terminálu. Na kiosek dohlíží kamerový systém s umělou inteligencí, která vyhodnocuje, jestli zákazník zaplatil požadovaný počet produktů.
Nový kiosek nabízí širokou škálu produktů z hmyzu, včetně sušeného hmyzu nebo třeba cvrččích chipsů. Produkty z hmyzu jsou také vhodnou volbou pro ty, kteří se zajímají o udržitelnou a zdravou stravu.
„Snažíme se zákazníkům umožnit nakupovat netradičně, jako v budoucnosti. Věřím, že za několik let, bude většina obchodů samoobslužných a na celý nákupní proces budou dohlížet kamery s umělou inteligencí. Hmyz je skvělý zdroj bílkovin a živin a zároveň má minimální negativní dopad na životní prostředí. Jsme přesvědčeni, že naše produkty přispějí k širšímu povědomí o výhodách konzumace hmyzu,“ uvedl Dostál.
Společnost Grig chce další samoobslužné kiosky s produkty z hmyzu otevřít po celé republice
Otevření prvního samoobslužného kiosku s produkty z hmyzu v Brně představuje milník nejen pro společnost Grig, ale také pro gastronomickou scénu v České republice. Inovativní a ekologický přístup k výživě se stává stále důležitějším tématem ve světě potravin.