Další miliony bude stát úprava komunikace. Podle radního Brna Petra Kratochvíla (ODS) je potřeba úsek udělat, protože je ve špatném stavu. Dál se budou projektovat práce na druhé etapě od Grohovy ulice po Konečného náměstí.
Veveří je od Žerotínova náměstí po Konečného náměstí dlouhá zhruba kilometr, Grohova dělí trasu na dva půlkilometrové úseky. "První úsek od Žerotínova náměstí po Grohovu jsme se rozhodli opravit už příští rok v termínu od dubna do června. Uděláme tam koleje a povrch," řekl Kratochvíl. Práce se tak nedotknou sítí pod povrchem, což je v plánu až u druhé etapy od Grohovy po Konečného náměstí.
Podle Kratochvíla je nutné první úsek zrekonstruovat už příští rok, protože je ve špatném stavu. "Komunikace je v tak hrozném stavu ve spodním úseku, že i dopravní podnik sám říká, že ta silnice dva roky nevydrží. My na to musíme reagovat, je to jedna z posledních hlavních pilířových páteřních komunikací, která vede do centra města a není opravená," uvedl Kratochvíl.
První úsek vyjde na desítky milionů. "Cena rekonstrukce tramvajové trati v první etapě se odhaduje na 50 milionů korun. K této částce pak přibudou i náklady na následné úpravy komunikace. V této chvíli ale nejsou vyčíslené," uvedl Poňuchálek.
Město bude dále připravovat druhou etapu rekonstrukce Veveří, která bude zahrnovat i práce na sítích pod povrchem a úpravu parkovacích míst a zeleně. Technická studie napoví, kolik bude v místě parkovacích míst, kolik stromů a podobně. Radní vybrali zhotovitele studie.
Město už v předešlých letech za stovky milionů opravilo páteřní komunikace vedoucí z centra města, jako například ulice Milady Horákové nebo Horova a Minská i Údolní. V plánu jsou mimo jiné opravy Benešovy nebo Štefánikovy ulice.