Nádražní budova v Brně-Králově Poli se uzavřela. Na nástupiště se cestující dostanou po provizorním chodníku vlevo od budovy a po přechodu přes kolejiště, uvedla Správa železnic na síti X. Budovu čeká plánovaná demolice, která začne v pondělí a potrvá měsíc, řekla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
Cestujícím slouží provizorní čekárna s pokladnou
Bourání více než 70 let staré a pro dnešní potřeby předimenzované budovy je součástí přestavby celého nádraží a přilehlých traťových úseků. Už několik měsíců je kvůli tomu částečně omezený provoz vlaků ve směru na Kuřim. Cestujícím také slouží provizorní čekárna s pokladnou, kde si mohou koupit jízdenky. Díky nové trase na nástupiště se paradoxně usnadnila cesta například rodičům s kočárky, protože cesta z pochodu na nástupiště byla pouze po schodech, nyní je bezbariérová.
Za přestavbu zaplatí SŽ téměř tři miliardy korun
Nové královopolské nádraží vzniklo na trati z Havlíčkova Brodu, po které vlaky začaly jezdit v roce 1953. Nahradilo staré nádraží z 19. století, které bylo součástí tzv. staré Tišnovky. Nová nádražní budova bude propojena s nástupišti i bezbariérově a podchod bude proražený i za nádraží do Myslínovy ulice. Správa železnic za přestavbu nádraží, stavbu nové haly a modernizaci přilehlých úseků zaplatí téměř tři miliardy korun, hotovo by mělo být do konce příštího roku.