Lidé na jihu Moravy se od půlky prosince svezou mezi Břeclaví a Znojmem a také na Hodonínsku lepšími vlaky. Moderní nízkopodlažní soupravy Stadler ve stejných barvách jako vlaky Moravia nesou názvy inspirované vinařskými tratěmi. Cestující tak usednou například do vlaku Pod Mušlovem, Strážnické Horní Hory nebo Strachotický Dívčí vrch. Cestu si dnes zájemci vyzkoušeli na jízdě ze Znojma do Šatova a zpět. Lidem vlaky společnosti Arriva nabídnou komfortní a moderní vybavení, uvedla mluvčí hejtmanství Martina Žídková.
Názvy třinácti vlaků jsou inspirované vinařskými tratěmi
Názvy třinácti vlakových souprav jsou inspirované místními vinařskými tratěmi, které lemují trasy linek. Cestující tak pofrčí v jednotkách s názvy jako Liščí vrch, Velkobílovická Nová hora, Vrbovecký Šác, Slunečná nebo Langewarte. „Jsme rádi, že modernizované vlaky Stadler budou jezdit v na Znojemsku, ale také na Mikulovsku, Břeclavsku a Hodonínsku. Obyvatelé těchto částí kraje se tak dočkají pohodlných a moderně vybavených spojů, které výrazně zpříjemní jejich cestování,“ řekl hejtman Jan Grolich (KDU-ČSL).
Nové soupravy nasadí na třech linkách na Břeclavsku, Znojemsku a Hodonínsku
Nové jednotky Stadler nasadí na třech linkách, a to S8 Znojmo – Mikulov – Břeclav, S52 Zaječí – Kobylí – Hodonín a S91 Hodonín – Veselí nad Moravou – Velká nad Veličkou – Vrbovce – Myjava.
Každá jednotka nabízí 100 míst k sezení
Modernizaci vlaků zajistila Škoda Pars v Šumperku. Každá jednotka nabízí 100 míst k sezení. „Věříme, že nové vlaky budou nejen spolehlivým dopravním prostředkem, ale také příjemnou součástí každodenního života našich obyvatel. Vlaky jsou nízkopodlažní, bez schodů u vstupních dveří, což výrazně usnadní nástup a výstup, zejména rodičům s kočárky, cestujícím na invalidním vozíku či cyklistům. Každý vlak pojme až osm jízdních kol, dva kočárky a dva vozíky,“ vypočítal náměstek hejtmana pro dopravu Jiří Crha (ODS).
Samozřejmostí je klimatizace i WiFi připojení
K výbavě souprav patří klimatizace, WiFi, USB porty a elektrické zásuvky. Ve vlaku se nachází přehledný informační systém, který zahrnuje i jeden z největších vnitřních informačních panelů. Díky tomu dobře uvidí lidé informace o trase i z větší vzdálenosti.
Cestující sečtou automatická počítadla
Dalším prvkem jsou automatické kamerové sčítače cestujících, které nad vstupními dveřmi zachytí počet nástupů a výstupů. Tato data umožní efektivnější plánování dopravy v regionu. „Naše vlaky budou jezdit v lokalitách, kde se pohybuje mnoho cyklistů. Při modernizaci jsme na to mysleli a upravili jsme uspořádání sedadel tak, aby bylo možné převézt více kol i kočárků. Díky nízkopodlažnímu řešení je navíc nástup s kolem, kočárkem nebo i většími zavazadly výrazně snazší,“ doplnil generální ředitel společnosti Arriva Daniel Adamka.
Vlaky vybaví automaty na nákup jízdenek
Vlaky budou vybaveny také automaty na nákup lístků IDS a jízdenek OneTicket. Jejich design v barvách kraje navazuje na oblíbené jednotky Moravia. „Soupravy budou mít s jednotkami Moravia i řadu dalších společných prvků, které se osvědčily. Před příjezdy do přestupních uzlů budou například informační panely ve vlaku zobrazovat nejen odjezdy přípojných vlaků, ale i aktuální odjezdy návazných autobusových linek. Zároveň bude palubní počítač v kabině strojvedoucího propojený s dispečinkem a v případě mimořádností tak strojvedoucí může dostávat přímo zprávy o čekání na přípojné autobusy, což usnadňuje dispečerské řízení,“ dodal ředitel společnosti Kordis Jiří Horský.