Jihomoravský hejtman Bohumil Šimek (ANO) na tiskové konferenci uvedl, že intenzivně jedná s Letištěm Brno a leteckými společnostmi, aby se podařilo obnovit linku do Mnichova a také zprovoznit ještě letos další linky. Podle něj by Brnu slušelo deset linek, aby byla zajištěna návaznost na lety do dalších koutů světa.
Linka do Berlína bude létat vždy v úterý a v sobotu v brzkých odpoledních hodinách. Počet odletů z Brna během týdne se tak mimo turistickou sezonu zvýší na 12. Do Londýna se létá denně, do Bergama třikrát týdně. V letní sezoně z Brna také létají charterové lety do turistických destinací.
"Byli bychom rádi, abychom na berlínské lince ročně odbavili 25.000 cestujících, což je zhruba pět procent všech, kteří letištěm projdou. Cena letenky se pohybuje od 250 do 1500 korun," řekl vedoucí přepravního provozu Radek Lang. Letiště ročně odbavuje kolem půl milionu lidí.
Podle Šimka je berlínská linka solidní náhradou za mnichovskou, aby lidé mohli létat z Německa dále. "Věřím, že se podaří dojednat i vznik dalších linek nejen pro podnikatele, ale i turisty či studenty," řekl Šimek.
Kontraktační setkání samospráv s dopravci se uskuteční 8. až 10. dubna v Hannoveru. "Uvidíme, jak to bude vypadat. Myslím, že mohou do Brna létat jak klasické aerolinky, tak nízkonákladové společnosti. Záleží, jak jim vycházejí byznys plány. Nicméně jednání jsou nyní složitá. Některé aerolinky krachují a další mají problémy s uzemněním letadel Boeing MAX," uvedl Šimek. Reagoval tak mimo jiné na zákaz letů všech letadel Boeing typu 737 MAX. Firma je nepouští do provozu poté, co v březnu a loni v říjnu dva letouny tohoto typu havarovaly.
Přestože z Brna létají jen tři pravidelné linky, je na tom stále ze všech regionálních letišť v Česku nejlépe. Třetí největší české letiště v Ostravě se potýká naopak s útlumem.