Brněnský dopravní podnik projektuje stavbu trolejbusové trati, která by obsloužila průmyslovou zónu na Černovické terase. Má hotovou dokumentaci pro posuzování vlivů na životní prostředí a předpokládá, že na konci letošního roku by moha stavba tratě začít. Vyplývá to jak z dokumentu, tak z informací generálního ředitele Miloše Havránka. Trolejbusy by mohly vyjet někdy na přelomu let 2026 a 2027.

Stavba je součástí snahy města a dopravního podniku přecházet na ekologičtější druhy dopravy. Nová trať se bude oddělovat na křižovatce Olomoucké a Těžební ulice a troleje budou natažené právě Těžební ulicí, dále ulicemi Vlastimila Pecha, Ericha Roučky, Švédské valy a Tuřanka a na současnou trať se zase napojí v křižovatce Tuřanky a Řípské. Tato trať má 4,5 kilometru, součástí bude nácestná smyčka u zastávky Areál Slatina. Stavět se bude také manipulační trať pro napojení ze slatinské vozovny v Hviezdoslavově ulici a ulicích Krejčího a Bedřichovická, zároveň bude napojena smyčka v Mikulčické ulici.

Součástí stavby jsou také dvě nové měnírny

„Je to budoucnost MHD, která musí být ekologická. Chceme využít rozsah trolejbusové sítě a také na ni navazovat v koncových úsecích provozem parciálních trolejbusů,“ řekl Havránek. Pilotním projektem byla loni elektrifikace autobusové linky 43, která je dnes provozně spojena s trolejbusovou linkou 30 a jezdí už pouze pod tímto číslem. Podobně by mohly jezdit parciální trolejbusy na Lesnou, uvažuje se také o lince 67, která projíždí přes centrum. „V minulých letech jsme připravovali elektrifikaci linky pomocí elektrobusů, ale ekonomicky to vůbec nevycházelo,“ řekl Havránek.

Na Černovickou terasu dnes jezdí více autobusových linek

Z Úzké je to linka 77, od Technologického parku 72 a také dvě expresní linky E50 a E75. Do Sokolnic odtud jezdí linka 73.