Jsme víc než MHD. Tak se jmenuje nová letáková kampaň, kterou v těchto dnech spouští brněnský dopravní podnik. Skládá se ze tří částí, které městský dopravce postupně představí v průběhu roku. Lidé mohou vidět kampaň, která stojí na reálných cestujících, především ve vozech veřejné dopravy, uvedla v tiskové zprávě mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Vozy zaplavilo 3500 letáků

Téměř 3500 letáků zaplavilo fabiony vozů dopravního podniku. Na sedmnácti různých vizuálech lidé uvidí první fázi nové kampaně nazvané Jsme víc než MHD. Ta volně navazuje na úspěšnou náborovou kampaň na nové řidiče, s níž přišel městský dopravce v druhé půlce předloňského roku. „Opět jsme vsadili na lehkou nadsázku, vtip a jednoduchost. Naším cílem je poukázat na to, že brněnská MHD – potažmo DPMB – nejsou jen a pouze vozy, jimiž lidé cestují a tráví v nich svůj čas. Na tento fakt nahlížíme z různých aspektů, a tak vznikly jednotlivé části této letákové kampaně,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Jsme místo, kde o chůvy není nouze

V první části se kampaň zaměřuje na to, co všechno lze v šalinách, trolejbusech a autobusech dělat a čím vším pro cestující dopravní podnik a jeho služby jsou. Na letácích se tak podle Tomaštíkové objevují například hesla: „Jsme místo, kde se můžete odvázat“, „Jsme místo, kde o chůvy není nouze“, „Jsme váš kosmetický salon“ a další.

Cestující se hlásili po výzvě na webu a sociálních sítích

„V naší nové kampani vystupují lidé, které můžete potkávat při svých cestách MHD. Oslovili jsme reálné cestující, kteří naše služby každodenně využívají,“ řekl Havránek.  Na vizuálech k první části kampaně se tak vystřídaly na dvě desítky aktérů z řad běžných cestujících. Ti se mohli přihlásit přes výzvu, kterou městský dopravce loni uveřejnil na sociálních sítích a na svém webu.

Srdcař jezdí MHD hlavně do práce

„Tváří kampaně jsem se chtěla stát, protože Brno zbožňuju, a hlavně brněnskou MHD využívám od šesti let. První věc, kterou jsem udělala, když jsem se sem přistěhovala, byla, že jsem si šla jako správná Brňačka koupit čtvrtletní šalinkartu a cítila se jako velká frajerka,“ svěřila se jedna z tváří kampaně Šárka Toužínová. „Jsem srdcař, MHD jezdím hlavně do práce, Brno miluji a nedám na něj dopustit. Po vícero cestách po světě považuji brněnskou MHD za nejlepší na světě, a proto jsem se na kampani chtěl podílet,“ dodal další z aktérů Ondřej Makeš.

Kampaň má tři části

S jednotlivými vizuály kampaně se mohou lidé seznámit především v tramvajích, trolejbusech, autobusech a také na sociálních sítích podniku. Dohromady má podle mluvčí tři části. Zbylé dvě podnik představí během letošního roku.