Pracovníci brněnského dopravního podniku v těchto horkých dnech, kdy teploty stoupají nad 30 stupňů Celsia, nadstandardně kontrolují starší úseky s odkrytou tramvajovou tratí. Podloží pod nimi už není tak pevné a staré pražce nemusejí udržet tlak rozpínajících se kolejnic způsobený vysokými teplotami. Kolejnice se tak může vychýlit či zvlnit, řekla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková. Horké počasí s tropickými teplotami má trvat nejméně do pátku.

„Vybranými místy je potřeba jet z bezpečnostních důvodů pomaleji, musíme tato místa sledovat a případně snižujeme rychlost tramvají na 40 kilometrů za hodinu,“ řekla Tomaštíková. Týká se to například úseků v Renneské ulici, která pochází zhruba z poloviny 90. let minulého století, či tratě ve Vídeňské ulici, jejíž opravu už dopravní podnik několikrát odložil. Ještě do loňska byla stejná situace v Obvodové ulici. V ní však letos o prázdninách tramvaje nejezdí, protože se trať rekonstruuje a od září pojedou cestující po upravené trati. „Nově opravené tratě už jsou vybavené technologiemi, které zajišťují pružnost ukotvení kolejí a vysoké teploty trať neohrožují,“ uvedla Tomašítková.

Horko ohrožuje nejen tratě, ale také řidiče, kteří sedí celý den v kabině, do které praží slunce

Již řadu let jsou proto všechny kabiny vybavené klimatizací. „Vyzýváme je také k dodržování pitného režimu a k dispozici mají iontové nápoje,“ řekla Tomaštíková. Klimatizací prostoru pro cestující už jsou vybaveny desítky tramvají, trolejbusů a převážná část autobusů. „Řidiči ji spouštějí, když venkovní teplota přesáhne 22 stupňů Celsia,“ doplnila Tomaštíková.