Kraj, v čele s hejtmanem Janem Grolichem (KDU-ČSL), spustil v těchto dnech kampaň, která má pomoct všem váhajícím lidem se rozhodnout a jít se očkovat. Vizuály nesou základní jednoduché heslo „Ať už máme všeci klid. Du se očkovat. Tečka.“, jsou k vidění na bannerech, plakátech nebo na tričkách.
Součástí bude i online kampaň na sociálních sítích, ta bude spuštěna hned, jakmile Ministerstvo zdravotnictví umožní očkování pro věkovou skupinu pod 40 let, na kterou kampaň cílí.
„Očkování pomáhá zastavit šíření koronaviru, a pokud si přejeme vrátit k běžnému životu bez vážných mimořádných opatření, je nyní ta správná doba jít se očkovat,“ uvedl Grolich. Podle hejtmana má každý pro očkování trochu jinou motivaci. Někdo už si přeje navštívit svoje rodiče a prarodiče, jiný by rád na hudební či divadelní představení, další vycestovat za vysněnou dovolenou. „Ale všichni se shodnou na jednom, ať už máme všichni klid od koronaviru a pandemie,“ doplnil Grolich.
O tom, že odmítání vakcinace je jednou z nejvážnějších globálních zdravotních hrozeb současnosti už varovala před rokem Světová zdravotnická organizace (World Health OrganizationWHO).
Příčin, proč lidé váhají s očkováním, je podle jejich vyjádření mnoho. K častým patří racionálně podložená nejistota, obecná životní frustrace, nedůvěra ve zdravotnictví, vliv významných lidí v okolí, vliv konspiračních teorií, potřeba autonomie a vymezení se a pochopitelně další.
Jihomoravská kampaň navazuje na oficiální celostátní kampaň „Udělejme tečku“. Pro Jihomoravský kraj ji tvoří s nákladem 1 mil korun Marketingová agentura O-range, která využívá jasných identit a značku kraje. „Cílem kreativního řešení je zejména to, aby celkové vyznění bylo autentické, důvěryhodné a s nadhledem typickým pro Jihomoravský kraj.
Více informací k očkování a registraci do centrálního rezervačního systému najdete na stránkách: https://ockovani.jmk.cz