Kdy začne dlouho připravovaná přestavba křižovatky dálnic D1 a D2 na jihu Brna, by mohlo být jasnější v září. Do té doby by měly firmy podat nabídky. Termín už se několikrát odsunul, protože mezi firmami je o stavbu značný zájem a posílají velké množství dotazů, které také vyvolaly změny v projektu a v soupise prací, řekl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) David Fiala.

Původně silničáři plánovali, že by se začalo letos, což by znamenalo souběh se stavbou mezi 194. a 196. kilometrem dálnice D1, která má skončit příští rok v dubnu. Kvůli časovému posunu přestavby dálniční křižovatky nyní není zřejmé, zda ještě nějaký kratší časový souběh nastane. Výběrové řízení vypsalo ŘSD loni v prosinci. Generální ředitel Radek Mátl tehdy uvedl, že půjde o velmi obtížnou stavbu a snahou silničářů bude, aby nezhoršovala už tak kritickou dopravní situaci nejen na D1, ale také na D2 na jihu Brna. Kvůli omezením, která plynou z rozšiřování dálnice mezi 194. a 196. kilometrem, je situace nejen na dálnici D1 problematická.

Kolony kamionů někdy mají až desítky kilometrů z obou stran, ale stojí například i na D2 na příjezdu do Brna a na dálnici od Pohořelic

Podle předpokladů by měla přestavba křižovatky trvat čtyři roky a stát 3,8 miliardy korun. Podle Fialy je však možné, že nakonec stavba potrvá kratší dobu, protože termín dokončení je součástí hodnocení nabídek kromě ceny. Stavba zahrnuje jak rozšíření D1, tak přestavbu D2 až ke křižovatce, z níž se odbočuje do Avion Shopping Parku. Doprava zde má být díky novému uspořádání samotné dálnice a připojovacích pruhů přehlednější a bezpečnější. Podoba křižovatky se změní, sjezdy a nájezdy mezi dálnicemi povedou jinudy.

Součástí stavby je také rozšíření mostů přes Svratku a Svitavu

Současná stavba mezi 194. a 196. kilometrem i přestavba křižovatky jsou součástí rozšíření dálnice D1 na šest pruhů mezi 182. a 210. kilometrem. Původní předpoklad silničářů byl takový, že se to po úsecích podaří do roku 2030.