Prozatím je hotová hrubá stavba podzemních garáží, kde je 191 parkovacích míst. Ředitel městské firmy Brněnské komunikace Luděk Borový řekl, že některé technologie jako výtah nebo větrání garáží bude možné dokončit až při výstavbě sálu. "Proto počkáme na hrubou stavbu sálu, abychom mohli dokončit garáže. Zatím v nich tedy nebude možné parkovat," vysvětlil.
Stavba garáží za čtvrt miliardy je první etapou, druhou bude stavba koncertního sálu za 1,3 miliardy korun. Na garážích se začalo pracovat v roce 2015, kdy byl poklepán základní stavební kámen, a následoval zhruba roční archeologický průzkum. Momentálně je průzkum hotový, následující práce potrvají asi dva roky.
Oříškem pro vedení Brna je ale stále financování. V rozpočtu města je na projekt vymezených 600 milionů korun, stejnou částku má dát stát a zbylých 100 milionů dá Jihomoravský kraj. Nejisté jsou zatím peníze ze strany státu.
"Sál bude největším v České republice pro klasickou hudbu. Soubor konečně začne zkoušet v adekvátních podmínkách, což zatím za 63 let historie filharmonie nebylo," uvedla ředitelka brněnské filharmonie Marie Kučerová. Ta dále dodala, že na podobě síně několik týdnů již pracují projektanti, ti představí první návrhy velmi brzy.