Téměř každý, kdo bydlí v Líšni nebo do této městské části dojíždí za prací ví o dopravních kolapsech, kdy řada řidičů projíždí starou zástavbou rodinných domů, a obchvat po čtyřproudové silnici v ulici Novolíšeňská nevyužívají, protože se zde tvoří kolony.
„Chtěli bychom této městské části dopravně ulevit, proto se snažíme dotáhnout do konce projekt, kdy by město Brno v dohledné době a za relativně dobré peníze, postavilo novou čtyřproudou komunikaci v délce několik stovek metrů mezi ulicemi Novolíšeňská a Trnkova,“ uvedl Petr Hladík, 1. náměstek primátora města Brna.
Nejenže by navrhovaná komunikace měla zamezit dopravním zácpám ve špičce, ale celkově by se tato část bezpečnostně zklidnila. Řidiči, kteří totiž jedou z dálnice od Ostravy nebo z východu Brna na sever objíždějí místo klidnou lokalitou staré Líšně, kde děti přecházejí přes přechody do školy.
Čtyřproudá komunikace v Drčkově ulici ústí do Trnkovy ulice, kde se zužuje na dva pruhy. Poté se auta dostávají k úseku s esíčkem u Zetoru a prodejny Lidl ke křižovatce, kde musejí složitě do kopce najíždět na čtyřproudou komunikaci v Novolíšeňské ulici. Nová komunikace má navázat na čtyřpruh a vést řidiče na Novolíšeňskou tak, aby vůbec nemuseli vjíždět do dvou pruhů k Zetoru a k Lidlu, aby se netvořily kolony. Provoz by zlepšila návaznost pomocí semaforů. "Současné esíčko by zůstalo bez zátěže tranzitní dopravou," řekl Hladík.
Ten také dodal, že stavba si vyžádá desítky milionů korun, hotová by měla být ale relativně rychle, v řádu několika let. Město také plánuje parkování vytvořením velkých záchytných parkovišť typu Park and Ride v okrajových částech města. Z těchto parkovišť by lidé přesedali z automobilové dopravy na systém veřejné hromadné dopravy. Takové parkoviště je plánováno právě i v lokalitě Novolíšeňská – Trnkova, Zetor.