Vedení města již zná podobu nové městské třídy, nechalo si vypracovat technickou studii a také budoucí dopravní řešení této ulice. Informoval o tom náměstek brněnské primátorky Petr Hladík (KDU-ČSL).

 Brněnská třída propojí lokalitu Cejlu se Zvonařkou a oživí část Brna, která je dnes známá skrze své zanedbané tovární areály. V lokalitě se také významně rozšíří zeleň.

„Dopravní řešení, které bylo nyní schváleno řídicím výborem strategického projektu města Brna, rozděluje původně průjezdnou Brněnskou třídu na více částí. Díky novému řešení bude odvedena doprava z nové výstavby v brownfieldech, jako jsou Mosilana, Dřevopodnik a Vlněna, a to na ulici Hladíkovu. Zároveň dojde k odlehčení dopravy na Kolišti a Dornychu v jižní části lokality. Předpokládáme, že bychom ke konci příštího roku mohli zažádat o územní rozhodnutí,“ uvedl radní pro oblast územního plánování a rozvoje Filip Chvátal (KDU-ČSL).

Realizaci nové brněnské třídy čeká ale ještě nutná administrativa. Technickou studii a dopravní řešení Brněnské třídy projedná vedení města se všemi dotčenými orgány a zástupci samosprávy. Následně si nechá zpracovat vodohospodářskou studii a průzkumy potřebné pro dokumentaci pro územní rozhodnutí. Zároveň bude probíhat majetkoprávní příprava v daném území a definice architektonických zásad.

„Brněnská třída zpřístupní chytrou čtvrť Špitálka, která se bude moci realizovat nezávisle na průjezdu přes železniční viadukt. Důležitou součástí stavebních prací bude i zpřístupnění nábřeží Ponávky a výsadba zeleně kolem toku. Naším cílem je vytvořit ulici s alejemi stromů, která bude přívětivá pro pěší a cyklisty jako je například třída kapitána Jaroše. Město si proto nechá vyhotovit další dvě pokladové studie. Půjde o geologický průzkum celého území a studii na modrozelenou infrastrukturu a revitalizaci Staré Ponávky “ doplnil Hladík.

O stavební povolení bude město usilovat na přelomu let 2023 a 2024. V rozpočtu města jsou na projekt alokovány finance, které se nyní využívají na přípravné práce.