Na čtyřdenním brněnském potravinářském veletrhu Salima, který se letos koná mezi 27. únorem a 2. březnem, bude zastoupeno 39 zemí. Akce, která je jednou za dva roky, se zúčastní 802 firem, což znamená oproti minulému ročníku mírné navýšení. Firmy obsadí čtyři pavilony brněnského výstaviště a zaujmou 28.000 metrů čtverečních výstavní plochy.
Salima je především veletrh potravinářských technologií, ke kterému Veletrhy Brno připojily i několik dalších akcí. Příkladem je veletrh Embax print, který se týká obalů a tisku. "Salima není úplně veletrh pro laickou veřejnost. Je to veletrh pro odborníky z potravinářského průmyslu. Budou přítomni zástupci nákupčích velkých řetězců," uvedl generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš. Podle něj asi 70 procent účasti tvoří výrobci potravinářských technologií, producenti potravin pak zbývajících 30.
Akci doplní i Festival chutí s přehlídkou minipivovarů, kterých bude na brněnském výstavišti kolem 50. Novinářům to dnes sdělili zástupci Veletrhů Brno.
Potraviny organizátoři od technologií oddělili do pavilonu C, kde bude Festival chutí, včetně vinařů a minipivovarů. Návštěvníci Salimy se mohou těšit kromě stánků potravinářských firem i na gastronomickou show Gastrofest. Kuchaři budou každý den vařit jiný pokrm. Na talíři se objeví například hovězí pupek s celerovým purée a černými brambory, letní fettucine s kalamáry nebo marinovaný kapr s křenovo-koprovou omáčkou.