„Obdrželi jsme informaci, že pacient se nachází v lese nedaleko Želešic na Brněnsku, bohužel však nebylo jasné, kde přesně. Volající se snažil svoji polohu co nejlépe přiblížit, ale v případě, že se zraněný nachází ve špatně přístupném terénu, kde většinou není žádný orientační bod, je to skutečně těžké. V takových chvílích je užitečné použití Aplikace Záchranka, které velmi doporučujeme. Ihned totiž známe souřadnice a jsme schopni pacienta lokalizovat s co největší přesností,“ vysvětluje Marie Hujdičová, operátorka jihomoravské záchranky.
V tomto případě však volající neměl Aplikaci Záchranka k dispozici, postupovali jsme tedy tak, že operátoři vyslali k místu, kde se měl pacient nacházet, leteckou záchrannou službu. Ve stejnou chvíli vyrazil na místo také inspektor provozu, který se s volajícím na základě domluvy potkal u předem smluveného bodu, u hasičské zbrojnice. Odtud pak inspektor následoval řidiče traktoru, který ho k místu události zavedl. O spolupráci požádalo operační středisko i hasiče.
Pak už vrtulník dosedl na nejbližší možné místo a jeho posádka pokračovala vozem inspektora až ke zraněnému muži. Kvůli nepřístupnému terénu byl vyslán i vrtulník s hasiči, který je vybaven palubním jeřábem. Lékařská posádka ZZS mladého pacienta ošetřila a hasiči jej následně v podvěsu dopravili k vrtulníku. Zdravotníci poté muže s těžkými poraněními letecky transportovali na Urgentní příjem FN Brno.
V lese, na turistické trase, u velkých vodních nádrží, na cyklostezkách, v lomech či na dálnici, ze všech těchto míst je ideálním postupem volání přes Aplikaci Záchranka. U pacienta tak mohou být záchranáři dříve a tím pádem také dostane rychleji potřebnou pomoc.