ŘSD v dubnu oznámilo, že most uzavře kvůli špatnému stavu, nejprve pro kamiony, později pro veškerou dopravu. Tento plán se pak ještě několikrát změnil. Naposledy byl most uzavřen v tomto týdnu, a to na pět dnů, aby na něj silničáři mohli nasunout jako provizorium most za 21 milionů, který umožní úplný provoz.
„V roce 2020 by mělo Ředitelství silnic a dálnic nahradit havarijní i provizorní most novým, který umožní dlouhodobý klasický provoz,“ řekl ředitel brněnského závodu David Fiala.
Od dnešního dne, tedy od pátku 30. 11. 2018, bude silnice na mostě opět průjezdná bez světelné signalizace tak, že v každém směru jízdy bude zajištěn jeden jízdní pruh. Z bezpečnostních důvodů však maximální dovolená rychlost bude omezena na pouhých 20 km/hod.
Přes Nové Mlýny se jezdí s omezením od dubna, kdy odborníci zjistili, že most z roku 1979 není na sedmibodové stupnici na stupni čtyři, ale šest, tedy na druhém nejhorším. Nejprve na něj měly zákaz kamiony a jezdilo se v obou směrech, později ŘSD upravilo provoz na kyvadlový s povolením i pro kamiony.